Wspólny bilet w Olsztynie z Polregio; do kolejnego spotkania nie doszło
Poseł Michał Wypij zapytał o stworzenie wspólnego biletu kolejowo-miejskiego na terenie aglomeracji olsztyńskiej.
Jak się okazuje spotkanie się odbyło.
Konkretów brak
W dniu 3 lipca 2019 roku w Urzędzie Miasta Olsztyna odbyło się spotkanie w ramach kolejnej tury rozmów dotyczących koncepcji utworzenia kolei aglomeracyjnej w Olsztynie i jego okolicach - podał Jarosław Wenderlich - podsekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Na spotkaniu tym Polregio przedstawiło rozwiązanie polegające na współpracy w zakresie integracji biletowej, odnosząc się do rozwiązań stosowanych przez ten podmiot w wielu miastach w Polsce. Miasto Olsztyn wystąpiło z propozycją odbycia kolejnego spotkania w celu doprecyzowania oferty, jednakże dotychczas takie spotkanie nie doszło do skutku. Natomiast odbywały się spotkania o charakterze konsultacyjnym w przedmiocie analizy uwarunkowań wprowadzenia systemu pod nazwą „Bilet aglomeracyjny Miejskiego Obszaru Funkcjonowania Olsztyna” oraz modelu jego realizacji.
Do udziału w tych konsultacjach Polregio zostało zaproszone przez Prezydenta Miasta Olsztyna Pana Piotra Grzymowicza, w lutym 2021 roku. W maju br., na zlecenie Miasta Olsztyna reprezentującego gminy Miejskiego Obszaru Funkcjonowania Olsztyna, zostało przygotowane, przez zewnętrzny podmiot ekspercki, opracowanie zawierające rekomendacje dla Miasta Olsztyna i gmin ościennych, dotyczące wprowadzenia wspólnego biletu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z informacji posiadanych przez Polregio wynika, że integracja biletowa komunikacji miejskiej, gminnej oraz kolejowej ma jeden z najwyższych priorytetów wśród rekomendacji zawartych w przedmiotowym opracowaniu. Niemniej jednak, Miasto Olsztyn dotychczas nie przekazało oficjalnej informacji na temat terminu wprowadzenia wspólnego biletu. Czy Polregio o nią wystąpiło? To pytanie retoryczne…
O przystankach Polregio nic nie wie
Odnosząc się do pytania w sprawie planowania utworzenia kolejnych przystanków osobowych w aglomeracji olsztyńskiej, Jarosław Wenderlich wskazał, że wszelkie kwestie związane z infrastrukturą kolejową, w tym budową przystanków, należą do kompetencji spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nadzorowanej przez ministra właściwego do spraw transportu. Polregio nie posiada wiedzy w tym zakresie.