`Wspólny Bilet` nie tylko kolejowy? Ambitne plany
MinisterstwoInfrastruktury planuje dalszy rozwój projektu „Wspólny Bilet” m.in. owspółpracę z przewoźnikami Lotniczymi i oferującymi przejazdy taksówkami -poinformował w odpowiedzi na poselską interpelację wiceminister infrastrukturyAndrzej Bittel.
„Planuje się dalszy rozwój projektu „WspólnyBilet”, w tym w internetowej i mobilnej aplikacji Bilkom. W ramachprojektu istnieje możliwość zakupu jednego biletu na całą podróż – niezależnieod tego, z jakich pociągów pasażer korzysta i na jakich trasach podróżuje”- napisał w odpowiedzi na interpelację Bittel.
„W perspektywie, planowana jest rozbudowa oferty nietylko o kolejnych przewoźników kolejowych, ale również autobusowych, lotniczychi taksówki oraz o inne usługi potrzebne do kompleksowego zaplanowania podróży,jak np. możliwość zarezerwowania noclegu w hotelu” – dodał wiceminister.
We Wspólnym Bilecie, dostępnym dla pasażerów kolei odgrudnia 2018 roku, uczestniczą obecnie: PKP Intercity, PKP Szybka Kolej Miejskaw Trójmieście, Przewozy Regionalne (Polregio), Koleje Mazowieckie, KolejeWielkopolskie, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, Koleje Małopolskie i Koleje Śląskie.
Wspólny Bilet jest dostępny we wszystkich okienkach kasowychprzewoźników uczestniczących we wspólnej inicjatywie, a na podróże pociągamiczęści przewoźników także przez internet.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dzięki Wspólnemu Biletowi pasażerowie kolei w Polsce mogąkupić w jednym okienku bilet na podróż, w trakcie której przesiadają się dopociągów innych przewoźników, niezależnie od trasy przejazdu. Cena za przejazdwyliczana jest w oparciu o jedną, nową taryfę. Oznacza to dodatkowo oszczędnośćw kosztach podróży.
Podstawą Wspólnego Biletu jest jedna taryfa obowiązująca uwszystkich przewoźników kolejowych, którzy wprowadzili tę ofertę. Taryfa macharakter degresywny, co oznacza, że im dalej pasażer jedzie, tym mniej płaciza kolejne kilometry trasy.
„