Wskaźniki Dartów na poziomie ponad 99%, na starcie lepsze od ED250
Wskaźnikniezawodności Dartów w marcu 2017 roku wyniósł 99,09%, zaś gotowości 96,9%.Obie te wartości są wyższe niż przewidziane w umowie z PKP Intercity. Tewynoszą odpowiednio 98% i 95%.
Wszystko wskazuje zatem na to, że składy wyprodukowane przezPESĘ choroby wieku dziecięcego mają już za sobą. Początek roku 2017 był dlaDartów o wiele lepszy niż poprzednie miesiące. Wskaźniki za 2017 kształtują sięnastępująco:
Miesiąc (2017 rok) |
styczeń |
luty |
marzec |
Niezawodność |
95,88 |
96,33 |
99,09 |
Gotowość |
93,57 |
95,52 |
96,9 |
PESA przedstawiła powyższe dane w nawiązaniu do informacji przedstawionychprzez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Co ciekawe porównującwskaźniki prezentowane przez resort z pierwszychmiesięcy eksploatacji Darta i Pendolino możemy wysnuć wniosek, że w momenciewdrożenia do eksploatacji ED161 osiągały lepsze wskaźniki niż ED250! Zauważmy, że Pendolino zbudowano kilkaset sztuk a Dartów 20. Mając tak dużedoświadczenie Pendolino powinno mieć teoretycznie wyższe wskaźniki. Było jednak inaczej.
ED250 |
76,12 |
78 |
79,87 |
78,69 |
86,49 |
88,92 |
85,33 |
85,6 |
87,08 |
87,19 |
95 |
95 |
ED161 |
84,13 |
100 |
95,35 |
88,18 |
82,06 |
76,18 |
80 |
79,64 |
84 |
82 |
80,36 |
90,32 |
W tym miejscu warto również przedstawić definicjeposzczególnych wskaźników:
Współczynnikgotowości obrazuje dostępność pojazdu po uwzględnieniu wyłączeńwynikających z planowanej obsługi (wykonywanie przeglądów P1, P2, P3, ?).Obliczanie tego współczynnika ma motywować wykonawcę, aby jak najszybciej przeprowadzałplanowane przeglądy.
Współczynnikniezawodności obrazuje dostępność pojazdu po uwzględnieniu wyłączeńwynikających z napraw awaryjnych. Obliczanie tego współczynnika ma motywowaćwykonawcę, aby jak najszybciej przeprowadzał naprawy awaryjne.
Dostępność obrazuje dostępność pojazdu po uwzględnieniuwyłączeń wynikających z napraw awaryjnych oraz napraw nie wynikających z winyPESA (naprawy powypadkowe).
„