Wskaźniki Dartów na poziomie ponad 99%, na starcie lepsze od ED250

inforail
19.04.2017 10:55

Wskaźnikniezawodności Dartów w marcu 2017 roku wyniósł 99,09%, zaś gotowości 96,9%.Obie te wartości są wyższe niż przewidziane w umowie z PKP Intercity. Tewynoszą odpowiednio 98% i 95%.

Wszystko wskazuje zatem na to, że składy wyprodukowane przezPESĘ choroby wieku dziecięcego mają już za sobą. Początek roku 2017 był dlaDartów o wiele lepszy niż poprzednie miesiące. Wskaźniki za 2017 kształtują sięnastępująco:

Miesiąc (2017 rok)

styczeń

luty

marzec

Niezawodność

95,88

96,33

99,09

Gotowość

93,57

95,52

96,9

PESA przedstawiła powyższe dane w nawiązaniu do informacji przedstawionychprzez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Co ciekawe porównującwskaźniki prezentowane przez resort z pierwszychmiesięcy eksploatacji Darta i Pendolino możemy wysnuć wniosek, że w momenciewdrożenia do eksploatacji ED161 osiągały lepsze wskaźniki niż ED250! Zauważmy, że Pendolino zbudowano kilkaset sztuk a Dartów 20. Mając tak dużedoświadczenie Pendolino powinno mieć teoretycznie wyższe wskaźniki. Było jednak inaczej.

ED250

76,12

78

79,87

78,69

86,49

88,92

85,33

85,6

87,08

87,19

95

95

ED161

84,13

100

95,35

88,18

82,06

76,18

80

79,64

84

82

80,36

90,32

W tym miejscu warto również przedstawić definicjeposzczególnych wskaźników:

Współczynnikgotowości obrazuje dostępność pojazdu po uwzględnieniu wyłączeńwynikających z planowanej obsługi (wykonywanie przeglądów P1, P2, P3, ?).Obliczanie tego współczynnika ma motywować wykonawcę, aby jak najszybciej przeprowadzałplanowane przeglądy.

Współczynnikniezawodności obrazuje dostępność pojazdu po uwzględnieniu wyłączeńwynikających z napraw awaryjnych. Obliczanie tego współczynnika ma motywowaćwykonawcę, aby jak najszybciej przeprowadzał naprawy awaryjne.

Dostępność obrazuje dostępność pojazdu po uwzględnieniuwyłączeń wynikających z napraw awaryjnych oraz napraw nie wynikających z winyPESA (naprawy powypadkowe).