Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocław: Peron drugi oddany do użytku

inforail
06.04.2012 13:41

Peron 2. remontowanego dworca głównego PKP we Wrocławiu został oddany do użytku. Do tej pory zmodernizowano trzy z pięciu peronów. PKP zapewnia, że zdąży z oddaniem wszystkich peronów do użytku przed Euro 2012.
’Tysiąc budowlańców przez całą dobę pracuje przy jednej z największych w Polsce przebudów zabytkowego dworca kolejowego PKP we Wrocławiu (zabierz głos/oceń prezydenta), który będzie gotowy do obsługi podróżnych tuż przed Euro 2012′ – poinformował rzecznik prasowy PKP S.A. we Wrocławiu Bartłomiej Sarna. Do tej pory zmodernizowano trzy z pięciu peronów. Tuż przed świętami podróżnym udostępniono wyremontowany peron 2. Trwają też zaawansowane prace na peronie 3. Sarna dodał, że wyczyszczono i pomalowano stalowe konstrukcje historycznych hal peronowych. Na trzech peronach zamontowano schody ruchome, którymi podróżni dostaną się do tunelu miejskiego. Przy obu wyjściach z tunelu wyczyszczono herby Wrocławia. Dobiegają końca również prace modernizacyjno-remontowe przed dworcem;na placu przed budynkiem ułożono już 50 proc. nawierzchni. Jednocześnie prowadzone są prace przy budowie tarasów po obydwóch stronach wejścia głównego od strony ul. Piłsudskiego, a także prace wykończeniowe przy pawilonach znajdujących się na placu przed dworcem. W pawilonach, które są połączone z parkingiem podziemnym, kończy się montaż wind. 'Trwają też intensywne prace pod powierzchnią placu. Gotowa jest bryła parkingu podziemnego wraz z dwoma wjazdami. W parkingu wykonano już 98 proc. prac instalacyjnych. Teraz budowlańcy zajmują się wykonaniem nawierzchni’ – mówił rzecznik. Wewnątrz budynku trwają natomiast intensywne prace konserwatorskie, których efekty są widoczne w poczekalniach. 'Wspaniale prezentują się stropy. Przy samych pracach konserwatorskich na dworcu pracuje ok. 230 robotników’ – mówił rzecznik.
Remont wrocławskiego Dworca Głównego rozpoczął się w kwietniu 2010 r. Prace prowadzi konsorcjum pod przewodnictwem firmy Budimex. Inwestycja zakłada m.in. remont budynku dworca, placu przed obiektem, peronów i wiat. Wartość projektu to około 361 mln zł.
Budynek główny dworca głównego we Wrocławiu powstał w połowie XIX w. Zaprojektował go Architekt Królewski Kolei Górnośląskich Wilhelm Grapow. Na przełomie XIX i XX wieku dworzec został rozbudowany o hale peronowe. Jego fasada utrzymana jest w stylu angielskiego gotyku Tudorów.