Wrocław: Kolejny etap wdrożenia systemu ERTMS rozpoczęty
inforail
29.03.2010 13:36
Wrocław: Kolejny etap wdrożenia systemu ERTMS rozpoczęty
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zawarły umowę na opracowanie dokumentacji przetargowej dla systemu ERTMS/ETCS poziom 2, przewidzianej do realizacji w trybie „projekt i budowa”w ramach modernizacji linii E 59. W dniu 25 marca 2010 roku zawarta została umowa pomiędzy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., a konsorcjum w składzie: SENER Sp. z o.o. (lider) SENER INGENIERIA Y SISTEMAS, S.A. Koszt wykonania dokumentacji wynosi 138.550,00 euro netto i jest współfinansowany z Funduszu Spójności. Wyłoniony w toku postępowania przetargowego wykonawca ma za zadanie opracować następujące dokumenty:
Etap I Dokumenty Bazowe w okresie 80 dni od podpisania umowy:
Etap I a Bazowy Opis Przedmiotu Zamówienia (Program Funkcjonalno –Użytkowy);
Etap I b Bazowy Opis Przedmiotu Zamówienia na Nadzór i Zarządzanie Projektem;
Etap I c Bazowe Rozbicie Ceny Ofertowej.
Etap II Dokumenty właściwe na projekt i zabudowę systemu ERTMS (ETCS i GSM-R) dla linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław –Poznań w okresie 140 dni od podpisania umowy:
Etap II a Opis Przedmiotu Zamówienia (Program Funkcjonalno –Użytkowy);
Etap II b Rozbicie Ceny Ofertowej;
Etap II c Obliczenia Planowanych Kosztów Prac oraz Planowanych Kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym.
Etap III Dokumenty właściwe na nadzór i zarządzanie projektem na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław –Poznań w okresie 170 dni od podpisania umowy:
Opis Przedmiotu Zamówienia na Nadzór i Zarządzanie Projektem.
Zaplanowany całkowity czas realizacji projektu to 200 dni od momentu podpisania umowy.
Dokumenty Bazowe będą wykorzystane do opracowania materiałów przetargowych na zabudowę systemu ERTMS na innych liniach. Dokumenty właściwe zostaną wykorzystane do ogłoszenia przetargu w formule „projektuj i buduj”na zabudowę systemu ERTMS/ETCS poziom 2 i systemu ERTMS/GSM-R na odcinku Wrocław –Poznań linii E59.
22 lipca 2009 roku, Komisja Europejska decyzją nr 2009/561/WE, przyjęła Europejski Masterplan Wdrażania Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem kolejowym (ERTMS),w którym określono linie do wyposażenia w dwóch perspektywach czasowych, do 2015 i 2020 roku, narzucając jednocześnie wymóg wyposażania w systemy ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM-R wszystkich linii modernizowanych z udziałem środków Unii Europejskiej. Polskie Linie Kolejowe zostały wyznaczone do realizacji tego projektu i ich strategia zakłada wyposażenie w system ERTMS wszystkich linii wskazanych przez Komisję Europejską.
Dzięki wprowadzeniu Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS), możliwe będzie udoskonalenie działalności polskiego transportu kolejowego, zwiększenie bezpieczeństwa oraz wygody podróżowania. ERTMS ma doprowadzić także do zlikwidowania barier występujących w transporcie między krajami Unii Europejskiej i ulepszenia płynności przemieszczania się ludzi i towarów pomiędzy krajami.
Linia kolejowa E 59 Świnoujście –Szczecin –Poznań –Wrocław –Chałupki stanowi fragment międzynarodowego ciągu transportowego z Malmö–Ystad do Wiednia, Budapesztu i Pragi. Jest ona objęta „Umową Europejską o Głównych Międzynarodowych Liniach Kolejowych”(AGC) oraz stanowi element Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN) w skład, której wchodzą drogi i linie kolejowe, porty lotnicze, morskie, rzeczne, drogi wodne oraz terminale przeładunkowe.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024