Wrocław: Czy kolej wymusza dotacje?
inforail
12.04.2006 13:23
Wrocław: Czy kolej wymusza dotacje?
Kolej likwiduje kolejne pociągi, bo jak twierdzi, nikt nie chce nimi jeździć. Tymczasem 1 kwietnia w dolnośląskim z rozkładu znikły także kursy, które cieszyły się dużym zainteresowaniem pasażerów –czytamy w Gazecie Wyborczej. Dolnośląski Urząd Marszałkowski, który dotuje pociągi regionalne, przyznaje, że to bardzo możliwe. – Nie ufamy danym podawanym przez kolej. Choćby dlatego, że na zamknięcie niektórych połączeń skarży się wielu pasażerów, którzy nimi jeździli – przyznaje Ewa Nowakowska, wicedyrektorka departamentu rozwoju regionalnego urzędu marszałkowskiego.
Dlaczego jednak kolej miałaby rezygnować z połączeń, które przynoszą dochód?
Ewa Nowakowska: – Docierają do nas opinie, że w ten sposób chcą wymusić od nas zwiększenie dotacji. Jak? – Koleje zamykają połączenia, a ludzie od urzędu marszałkowskiego domagają się, aby zapłacił za ich przywrócenie – tłumaczy jeden z urzędników. – Tym bardziej że spółka PKP Przewozy Regionalne wprowadziła cięcia w rozkładzie jazdy jeszcze w czasie negocjacji z urzędem wysokości dotacji. Przewoźnik domagał się prawie 80 mln zł, samorząd oferował o połowę mniej, dostali 45 mln zł. – Jedynym kryterium zawieszania połączeń jest ich nierentowność. Nie jesteśmy samobójcami. Prowadziliśmy bardzo szczegółowe analizy – oburza się Łukasz Krupiewski, rzecznik prasowy PKP PR.
Na Dolnym Śląsku zlikwidowano 42 połączenia. Więcej na ten temat w Gazecie Wyborczej: http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,3267910.html?skad=rss
Dlaczego jednak kolej miałaby rezygnować z połączeń, które przynoszą dochód?
Ewa Nowakowska: – Docierają do nas opinie, że w ten sposób chcą wymusić od nas zwiększenie dotacji. Jak? – Koleje zamykają połączenia, a ludzie od urzędu marszałkowskiego domagają się, aby zapłacił za ich przywrócenie – tłumaczy jeden z urzędników. – Tym bardziej że spółka PKP Przewozy Regionalne wprowadziła cięcia w rozkładzie jazdy jeszcze w czasie negocjacji z urzędem wysokości dotacji. Przewoźnik domagał się prawie 80 mln zł, samorząd oferował o połowę mniej, dostali 45 mln zł. – Jedynym kryterium zawieszania połączeń jest ich nierentowność. Nie jesteśmy samobójcami. Prowadziliśmy bardzo szczegółowe analizy – oburza się Łukasz Krupiewski, rzecznik prasowy PKP PR.
Na Dolnym Śląsku zlikwidowano 42 połączenia. Więcej na ten temat w Gazecie Wyborczej: http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,3267910.html?skad=rss
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024