Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wreszcie jest szansa na naprawę powypadkowego ED250-002

inforail
22.01.2018 08:12

Z informacji przedstawionychprzez Andrzeja Bittela wynika, że jest szansa na naprawę i powrót do ruchurozbitego w Ozimku pod Opolem składu ED250-002.

PKP Intercity poinformowały, że po zdarzeniu z dnia 7kwietnia 2017 r. zostały wykonane oględziny pojazdu mające na celu wstępneokreślenie uszkodzeń pojazdu w skutek kolizji. W trakcie tych czynnościsporządzono protokół zdawczo-odbiorczy z wykazem uszkodzeń. Aktualnie pojazdznajduję się w dyspozycji ALSTOM-u na potrzeby realizacji naprawy.

W dniu 22 listopada 2017 roku PKP Intercity otrzymało od producentaprojekt oferty na naprawę pojazdu. Przedstawiony przez tę firmę zakres naprawyodnosi się do uszkodzonego pudła członu G oraz uszkodzonych wózków MB2 i MB3.Spółka oczekiwała również na przygotowywaną przez ALSTOM ofertę w zakresienaprawy członu F.

Przewoźnik zwrócił uwagę, że proces wyznaczenia technologiinaprawy i przedstawienia oferty trwa pół roku, niemniej w przypadku takpoważnych uszkodzeń nie jest to czas wyjątkowo długi. W przypadku zniszczeń opodobnej skali (wypadek pojazdu Pendolino przewoźnika České dráhy w m.Studénka) czas od zdarzenia do wysłania pojazdu do naprawy wyniósł ponad rok.Wynika to przede wszystkim z faktu, iż wykonawca naprawy musi przeprowadzićszczegółowe analizy proponowanych metod naprawczych uwzględniając fakt, że nakoniec bierze pełną odpowiedzialność za skład przywrócony do ruchu zzachowaniem wszystkich wymogów bezpieczeństwa.

Odnosząc się natomiast do informacji w zakresie demontażuczęści z pojazdu ED250-002 PKP Intercity SA poinformowały, że po zdarzeniuzostały wykonane oględziny pojazdu mające na celu wstępne określenie uszkodzeńpojazdu wskutek kolizji. W trakcie tych czynności został sporządzony protokółzdawczo-odbiorczy z wykazem uszkodzeń. Wszelkie ewentualne braki częściniewynikające z przyczyn wypadkowych zostaną wyegzekwowane od ALSTOM-uniezależnie od postępowania szkody wobec ubezpieczyciela, gdyż pojazd znajdujesię obecnie w dyspozycji tej firmy za protokołem przekazania do naprawy.