Wózki kolejowe produkcji Tatravagonka Poprad
inforail
07.09.2012 14:56
Wózki kolejowe produkcji Tatravagonka Poprad
Firma Tatravagonka Poprad jest producentem wagonów i wózków. Tradycja przedsiębiorstwa sięga 1922 roku. Produkcja wagonów prowadzona jest od 1946 roku, kiedy to rozpoczęto wykonywanie pierwszego typu. W latach 60. produkcję zwiększono 5-krotnie i produkowano już 11 różnych typów.
Obecnie firma posiada rozwinięty dział konstrukcyjny i opracowuje rozwiązania specjalnie pod wymogi klienta. Dobierane są rozwiązania wykonawcze, odpowiednie materiały, wykonywana jest dokumentacja techniczna oraz katalogi części. Rozwijane są konstrukcje wagonów i ich podzespołów, wózków wraz z elementami składowymi, a także cystern i zbiorników ciśnieniowych. Przedsiębiorstwo prowadzi współpracę z instytutami kolejnictwa z: Czech, Polski, Niemiec i Szwajcarii.
Wózki oferowane są obecnie w 5 grupach konstrukcyjnych:
- TVP 2007 –2-osiowy wózek ze zmodyfikowanym zawieszeniem i ukośnym sprzężeniem osi, na rozstaw szyn 1435 mm
- Y25 Ls(s), Y25 Ls1-K, Y25 Lsi/Lsif, Y25 Ls(s)1/LS(s)i1f –2 osiowe wózki standardowe, na rozstaw szyn 1435 mm
- BA715 , BA 716, BA 714.3 –3-osiowe wózki, na rozstaw szyn 1435 mm
- TVP 2009-R –2-osiowy wózek, na rozstaw szyn 1520 mm, dostosowany do nacisku na oś 25 t
- TVP 2011-3R –3-osiowy wózek na rozstaw szyn 1520 mm, dostosowany do nacisku na oś 25 t
Wózek TVP 2007 to alternatywny wózek wobec standardowego Y25. Odróżnia się on zmodyfikowaną charakterystyką zawieszenia z wykorzystaniem ukośnego mechanizmu sprzężającego osie. Masa wózka wynosi 4,8 t, rozstaw osi –1 800 mm, a średnica kół –920 mm. Ugięcie zawieszenia przy pełnym obciążeniu to 53 mm. Dopuszczalna prędkość maksymalna przy nacisku na oś 22,5 t wynosi 120 km/h, a przy nacisku 25 t –100 km/h.
Wózek BA 714.3 jest 3-osiowy i dostosowany do eksploatacji na kolejach normalnotorowych. Rozstaw osi wynosi 1700 mm (pomiędzy 1 a 2, jak i 2 a 3 osią). Prędkość maksymalna, podobnie jak w wypadku wózka TVP 2007, wynosi 100 km/h przy większym obciążeniu osi (25 t) i 120 km/h przy obciążeniu mniejszym (22,5 t). Masa wózka wynosi 7,8 t. Konstrukcja ramy jest skrzynkowa i została wykonana z grubej blachy.
Wózek TVP 2009-R jest konstrukcją dostosowaną do eksploatacji na kolejach szerokotorowych. Jego konstrukcja jest wzorowana na wózku TVP 2007. Zastosowanie zestawu kołowego dostosowanego do toru szerokiego wymagała poszerzenia ramy wózka, przez co rozstaw sprężyn zawieszenia zwiększył się z 2000 do 2036 mm, a szerokość wózka –z 2318 do 2395 mm.
Wózek TVP 2011-3R to ciężka, trzyosiowa konstrukcja szerokotorowa dostosowana do dużych obciążeń. Konstrukcja ramy jest zbliżona do normalnotorowego wózka BA 714.3. Adaptacja wózka odbiła się na jego masie –wzrosła ona z 7,8 do 8,1 t. Niezmieniona pozostała długość ramy –5060 mm, jednakże powiększeniu uległa szerokość wózka z 1820 do 1856 mm.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024