Wożą nas coraz młodsze wagony
Przewoźnicypasażerscy pozbywali się najstarszego taboru. Średni wiek wagonu w 2016 rokuwyniósł 24,8 roku. To wynik o dwa lata niższy w porównaniu z rokiem 2015.
Według danych UTK przewoźnicy pasażerscy w 2016 rokuzmniejszyli liczbę taboru znajdującego się w ich dyspozycji. Wycofywali zestanu głównie nieużywane od lat zespoły trakcyjne i wagony, których naprawabyłaby nieopłacalna. Wliczono tu również wagony wchodzących w skład spalinowychi elektrycznych zespołów trakcyjnych, posiadających więcej niż jeden człon.Spadek ich liczby związany był głównie z wycofaniem części najbardziejpopularnych składów EN57 (81 szt.) oraz ze sprzedażą części wagonów.
Średni wiek wagonów pasażerskich (w tym członów spalinowychi elektrycznych zespołów trakcyjnych) w 2016 wyniósł 24,8 roku (26,8 w 2015roku). Dla samych elektrycznych zespołów trakcyjnych było to 27,6 roku (względem 28,8 lat w 2015 roku).Spadek średniego wieku wagonów związany był z coraz większym udziałem członówelektrycznych zespołów trakcyjnych: w2012 roku stanowiły nieco ponad 50%, by w 2016 wynieść prawie 60%. W przypadku wagonów niestanowiących części zespołów trakcyjnych średni wiek wyniósł 28,5 roku.
Inną tendencję można było zaobserwować w 2016 roku wśródprzewoźników towarowych. Wzrosła liczba zarówno lokomotyw (o 95), jak i wagonów(o 693). Taki wzrost związany był głównie z pozyskaniem taboru przezprzewoźników spoza grupy PKP. Spółki grupy PKP najczęściej pozbywały sięwagonów i lokomotyw . Średni wiek lokomotyw na koniec 2016 r. wyniósł 36,1 roku(35,9 w roku 2015), a wagonów 30,2 roku (wartość wzrosła o 1,1 w porównaniu z2015 rokiem).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„