Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Województwo Pomorskie kupuje 3 ezty

inforail
30.10.2011 19:28

Urząd Marszałkowski województwa pomorskiego ogłosił przetarg na dostawę 3 sztuk używanych, trzyczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które muszą zapewnić możliwość połączenia elektrycznego, mechanicznego i pneumatycznego z uzyskaniem pełnej funkcjonalności użytkowej z ezt-ami serii EN 57 i EN71. Wszystkie składy muszą posiadać świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego ważne bezterminowo, wydane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 30.4.2004 r. w sprawie świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego oraz typu pojazdu kolejowego (Dz. U. nr 103 poz. 1090 ze zm.). Oferowane ezt-y muszą również posiadać książki elektrycznego pojazdu trakcyjnego, zawierające wpisy potwierdzające ich przebiegi, przeprowadzone naprawy (modernizacje) od budowy pojazdu do dnia ich przekazania Zamawiającemu. Ponadto wraz z książkami zwycięzca przetargu będzie musiał przekazać posiadane karty podzespołów pojazdu trakcyjnego, książki przeglądów okresowych, książki napraw bieżących oraz aktualne książki pokładowe pojazdów. Urządzenia podlegające dozorowi technicznemu zamontowane w pojazdach muszą posiadać aktualne dokumenty poświadczające spełnienie wymogów Transportowego Dozoru Technicznego. Zwycięzca przetargu zobowiązany będzie także do przekazania –wraz z pojazdami będącymi przedmiotem zamówienia –ich Dokumentację Systemu Utrzymania (DSU), Dokumentację Techniczno–Ruchową (DTR), Warunki Techniczne Wykonania i Odbioru (WTWiO). Ponadto Wykonawca przekaże Zamawiającemu posiadane instrukcje obsługi i konserwacji urządzeń, katalogi części zamiennych oraz dokumentację techniczną zamontowanych podzespołów.

Województwo Pomorskie kupuje 3 ezty (foto: K. Wach)

Wymagania techniczne ezt-ów:
1) co najmniej 2 pary drzwi na stronę w członie, otwierane i zamykane centralnie z kabiny maszynisty (dopuszcza się również indywidualne otwieranie drzwi przez pasażerów możliwe po zatrzymaniu pojazdu i zdalnym odblokowaniu przez maszynistę),
2) co najmniej 2 przedziały WC w pojeździe,
3) napięcie zasilania: 3000-1000+600V DC,
4) szerokość toru: 1 435 mm,
5) skrajnia wg UIC,
6) ilość miejsc siedzących ≥180
7) prędkość eksploatacyjna ≥110 km/h,
8) pojazdy muszą być wyposażone w SHP oraz w czuwak aktywny,
9) pojazdy muszą być wyposażone w układ ogrzewania i wentylację,
10) sterowanie ukrotnione co najmniej dla 3 pojazdów czynnych,
11) kabina maszynisty na obu końcach pojazdu, oddzielona od pozostałych pomieszczeń i zamykana na klucz,
12) kabina przystosowana do ruchu prawostronnego,
13) pojazdy muszą być przystosowane do obsługi jednoosobowej,
14) wyposażenie –2 klasa, dla niepalących,
15) pojazdy dostosowane do awaryjnego połączenia ze sprzęgiem śrubowym,
16) pojazdy winny być przed drugą naprawą główną – Naprawa główna –należy przez to rozumieć naprawę okresową wykonaną zgodnie z cyklem naprawczym na podstawie dokumentacji technologicznej, mającą na celu przywrócenie właściwego stanu technicznego elektrycznego zespołu trakcyjnego o zakresie prac obejmującym pełny demontaż podzespołów i zespołów pojazdu trakcyjnego w celu szczegółowego sprawdzenia oraz naprawy lub wymiany elementów zużytych bądź uszkodzonych dla uzyskania konstrukcyjnych parametrów techniczno –eksploatacyjnych i użytkowych;
17) pojazdy mogą być przed wykonaniem naprawy rewizyjnej – Naprawa rewizyjna –należy przez to rozumieć naprawę okresową wykonaną zgodnie z cyklem naprawczym na podstawie dokumentacji technologicznej, mającą na celu przywrócenie właściwego stanu technicznego elektrycznego zespołu trakcyjnego o zakresie prac obejmującym przegląd podzespołów i zespołów połączony z częściowym ich demontażem z elektrycznego zespołu trakcyjnego oraz naprawą lub wymianą elementów zużytych bądź uszkodzonych wykonywana zgodnie z przepisami zawartymi w „Instrukcji o utrzymaniu pojazdów trakcyjnych Pt-5”, zwaną dalej Instrukcją Pt-5.
Pojazdy należy dostarczyć w terminie od 16 do 30 grudnia 2011 roku. Oferty można składać do dnia 1 grudnia 2011 roku. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena. O zamówienie mogą ubiegać się oferenci, którzy wykażą, że posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie poprzez udokumentowanie wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych dostaw w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku posiadania wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, tj. dostawy minimum 1 zespołu trakcyjnego o wartości brutto minimum 800 000,00 PLN – z podaniem wartości dostaw, nazw przedmiotu dostaw, dat wykonania dostaw i odbiorców dostaw, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że dostawy te zostały lub są wykonane należycie (referencje). Więcej informacji na temat zamówienia na stronie www.pomorskie.eu.