Wnętrze elektrycznego zespołu Newag 35WE

inforail
28.11.2012 12:10
Newag 35WE jest 6-członowym elektrycznym zespołem trakcyjnym zakupionym w 2012 r. przez SKM Warszawa. Pojazd ten charakteryzuje się podobnym wnętrzem do ezt PESA 27WE, jednakże różnice tkwią w szczegółach.
Newag 35WE konstrukcyjne jest połączeniem dwóch zespołów trójczłonowych, pozbawionych kabin maszynisty. W rezultacie, na środku pojazdu, pomiędzy 3 a 4 członem, znajduje się wąski przesmyk, tworzony przez pokaźne szafy aparaturowe. To zasadnicza różnica pomiędzy aranżacją wnętrza 27WE i 35WE. We wnętrzu brak jest natomiast szaf aparaturowych zajmujących 1 siedzenie, osłoniętych żaluzjami.
35we2_760

W każdym z członów w Newagu znajduje się przedział dla osób podróżujących na stojąco, z bocznym umiejscowieniem siedzeń. Przedział jest jednak krótki – długości dwóch okien (w 27WE przedziały są długości 3 okien). W obrębie wejść umieszczono szklane przegrody z wygiętymi w łuk poręczami. W rezultacie brak jest martwej strefy, w której pasażer stojący nie jest w stanie trzymać się jakiegokolwiek uchwytu, tak jak ma to miejsce w PESIE. Kolejną różnicą jest fakt, iż w Newagu wszystkie boczne fotele są rozkładane.

Półki bagażowe są szklane (w PESIE – stalowe) i znalazły się w przedziale z bocznymi fotelami, zamiast w obrębie siedzeń w układzie 2+2. Pod sufitem, poza wyświetlaczami LCD, umieszczono również czerwony wyświetlacz diodowy z oznaczeniem linii i przewijającą się trasą.

35we5_760

W przejściach między członami brak jest stopni i ramp znanych z 27WE. Wyjątkiem jest połączenie 3 i 4 członu – tam znajduje się jeden niski i jeden wysoki stopień poprzeczny.

35we4_760

Biletomat umieszczono przy drzwiach, jednak za szklaną przegrodą.

35we7_760

Newag 35WE charakteryzuje się o 7% mniejszą pojemnością pasażerską niż PESA 27WE, co wynika z mniejszej długości przedziałów dla pasażerów podróżujących na stojąco i umiejscowienia pokaźnej wielkości szaf aparaturowych w 3 i 4 członie. Wnętrza pojazdów są jednak na tyle podobne pod kątem stylistyki i aranżacji, iż ich odróżnienie jest dla przeciętnego pasażera niemożliwe.