Wnętrze elektrycznego zespołu Newag 35WE
inforail
28.11.2012 12:10
Wnętrze elektrycznego zespołu Newag 35WE
Newag 35WE jest 6-członowym elektrycznym zespołem trakcyjnym zakupionym w 2012 r. przez SKM Warszawa. Pojazd ten charakteryzuje się podobnym wnętrzem do ezt PESA 27WE, jednakże różnice tkwią w szczegółach.
Newag 35WE konstrukcyjne jest połączeniem dwóch zespołów trójczłonowych, pozbawionych kabin maszynisty. W rezultacie, na środku pojazdu, pomiędzy 3 a 4 członem, znajduje się wąski przesmyk, tworzony przez pokaźne szafy aparaturowe. To zasadnicza różnica pomiędzy aranżacją wnętrza 27WE i 35WE. We wnętrzu brak jest natomiast szaf aparaturowych zajmujących 1 siedzenie, osłoniętych żaluzjami.
Newag 35WE konstrukcyjne jest połączeniem dwóch zespołów trójczłonowych, pozbawionych kabin maszynisty. W rezultacie, na środku pojazdu, pomiędzy 3 a 4 członem, znajduje się wąski przesmyk, tworzony przez pokaźne szafy aparaturowe. To zasadnicza różnica pomiędzy aranżacją wnętrza 27WE i 35WE. We wnętrzu brak jest natomiast szaf aparaturowych zajmujących 1 siedzenie, osłoniętych żaluzjami.
W każdym z członów w Newagu znajduje się przedział dla osób podróżujących na stojąco, z bocznym umiejscowieniem siedzeń. Przedział jest jednak krótki – długości dwóch okien (w 27WE przedziały są długości 3 okien). W obrębie wejść umieszczono szklane przegrody z wygiętymi w łuk poręczami. W rezultacie brak jest martwej strefy, w której pasażer stojący nie jest w stanie trzymać się jakiegokolwiek uchwytu, tak jak ma to miejsce w PESIE. Kolejną różnicą jest fakt, iż w Newagu wszystkie boczne fotele są rozkładane.
Półki bagażowe są szklane (w PESIE – stalowe) i znalazły się w przedziale z bocznymi fotelami, zamiast w obrębie siedzeń w układzie 2+2. Pod sufitem, poza wyświetlaczami LCD, umieszczono również czerwony wyświetlacz diodowy z oznaczeniem linii i przewijającą się trasą.
W przejściach między członami brak jest stopni i ramp znanych z 27WE. Wyjątkiem jest połączenie 3 i 4 członu – tam znajduje się jeden niski i jeden wysoki stopień poprzeczny.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Biletomat umieszczono przy drzwiach, jednak za szklaną przegrodą.
Newag 35WE charakteryzuje się o 7% mniejszą pojemnością pasażerską niż PESA 27WE, co wynika z mniejszej długości przedziałów dla pasażerów podróżujących na stojąco i umiejscowienia pokaźnej wielkości szaf aparaturowych w 3 i 4 członie. Wnętrza pojazdów są jednak na tyle podobne pod kątem stylistyki i aranżacji, iż ich odróżnienie jest dla przeciętnego pasażera niemożliwe.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024