Włoszczowa: Radio Włoszczowa

inforail
12.11.2009 14:33
W trzecią rocznicę otwarcia peronu na stacji Włoszczowa Północ „Gazeta Wyborcza”na drugiej stronie ogólnopolskiego wydania obwieściła, że „kończy się historia najsłynniejszej inwestycji IV RP”, ponieważ „pasażerowie nie dopisali”. Śladem gazety od razu poszły inne media. „Już tam pociągi nie staną. To nigdy nie było opłacalne. Ktoś wreszcie doszedł do wniosku, że szkoda trwonić pieniądze”–nie bez satysfakcji informował prezenter telewizji TVN24. Również „Puls Biznesu”przyklasnął: „Spółka PKP Intercity nareszcie wzięła się za likwidację anomalii, jaką było zatrzymywanie się dwóch ekspresów przy peronie we Włoszczowie”.
Z tekstem „Pożegnanie z Włoszczową”, autorstwa Ziemowita Nowaka, kieleckiego dziennikarza „Gazety Wyborczej”, jest jak z informacjami podawanymi przez Radio Erewań, o którym niegdyś opowiadano liczne dowcipy: rzeczywistość jest zupełnie odwrotna. Wbrew temu, co napisała „Gazeta Wyborcza”, pociągi wcale nie przestają się zatrzymywać na stacji Włoszczowa Północ. Wręcz przeciwnie, 2 listopada 2009 r. liczba postojów na „najsłynniejszej polskiej stacji”po raz kolejny w ostatnim czasie się zwiększyła –dodatkowe postoje we Włoszczowie otrzymały pociągi z Warszawy na południe Polski, które przekształcono z ekspresów w bardziej opłacalne dla pasażerów pociągi kategorii Tanie Linie Kolejowe.
W porównaniu z sytuacją w październiku 2006 r., gdy otwierano peron, liczba pociągów zwiększyła się kilkukrotnie. Na początku funkcjonowania stacji, do jej obsługi skierowano tylko dwie pary pociągów: Express „Ernest Malinowski”relacji Warszawa –Kraków oraz TLK „Augustyn Kordecki”relacji Warszawa –Częstochowa. Oba pociągi zatrzymywały się we Włoszczowie tylko rano i wieczorem –przez całą pozostałą część dnia miała miejsce luka w kursowaniu pociągów.
Dziś luki już nie ma –pociągi na stacji Włoszczowa Północ zatrzymują się w różnych porach dnia. Ze stacji korzysta też coraz więcej pasażerów. Na znaczny wzrost popytu wpłynęło uruchomienie w połowie 2009 r. pociągów InterRegio. Przejazd pociągiem InterRegio z Włoszczowy do Warszawy kosztuje 28 zł, podróż Tanimi Liniami Kolejowymi –37 zł, podczas gdy bilet na ekspres kosztował aż 73 zł.
–We wrześniu do i z pociągów InterRegio na stacji Włoszczowa Północ wsiadało oraz wysiadało średnio 80 pasażerów dziennie –mówi Piotr Olszewski, rzecznik spółki Przewozy Regionalne.
Tekst pochodzi z dwumiesięcznika „Z Biegiem Szyn”(www.zbs.kolej.net.pl)