Włoszczowa: Radio Włoszczowa
inforail
12.11.2009 14:33
Włoszczowa: Radio Włoszczowa
W trzecią rocznicę otwarcia peronu na stacji Włoszczowa Północ „Gazeta Wyborcza”na drugiej stronie ogólnopolskiego wydania obwieściła, że „kończy się historia najsłynniejszej inwestycji IV RP”, ponieważ „pasażerowie nie dopisali”. Śladem gazety od razu poszły inne media. „Już tam pociągi nie staną. To nigdy nie było opłacalne. Ktoś wreszcie doszedł do wniosku, że szkoda trwonić pieniądze”–nie bez satysfakcji informował prezenter telewizji TVN24. Również „Puls Biznesu”przyklasnął: „Spółka PKP Intercity nareszcie wzięła się za likwidację anomalii, jaką było zatrzymywanie się dwóch ekspresów przy peronie we Włoszczowie”.
Z tekstem „Pożegnanie z Włoszczową”, autorstwa Ziemowita Nowaka, kieleckiego dziennikarza „Gazety Wyborczej”, jest jak z informacjami podawanymi przez Radio Erewań, o którym niegdyś opowiadano liczne dowcipy: rzeczywistość jest zupełnie odwrotna. Wbrew temu, co napisała „Gazeta Wyborcza”, pociągi wcale nie przestają się zatrzymywać na stacji Włoszczowa Północ. Wręcz przeciwnie, 2 listopada 2009 r. liczba postojów na „najsłynniejszej polskiej stacji”po raz kolejny w ostatnim czasie się zwiększyła –dodatkowe postoje we Włoszczowie otrzymały pociągi z Warszawy na południe Polski, które przekształcono z ekspresów w bardziej opłacalne dla pasażerów pociągi kategorii Tanie Linie Kolejowe.
W porównaniu z sytuacją w październiku 2006 r., gdy otwierano peron, liczba pociągów zwiększyła się kilkukrotnie. Na początku funkcjonowania stacji, do jej obsługi skierowano tylko dwie pary pociągów: Express „Ernest Malinowski”relacji Warszawa –Kraków oraz TLK „Augustyn Kordecki”relacji Warszawa –Częstochowa. Oba pociągi zatrzymywały się we Włoszczowie tylko rano i wieczorem –przez całą pozostałą część dnia miała miejsce luka w kursowaniu pociągów.
Dziś luki już nie ma –pociągi na stacji Włoszczowa Północ zatrzymują się w różnych porach dnia. Ze stacji korzysta też coraz więcej pasażerów. Na znaczny wzrost popytu wpłynęło uruchomienie w połowie 2009 r. pociągów InterRegio. Przejazd pociągiem InterRegio z Włoszczowy do Warszawy kosztuje 28 zł, podróż Tanimi Liniami Kolejowymi –37 zł, podczas gdy bilet na ekspres kosztował aż 73 zł.
–We wrześniu do i z pociągów InterRegio na stacji Włoszczowa Północ wsiadało oraz wysiadało średnio 80 pasażerów dziennie –mówi Piotr Olszewski, rzecznik spółki Przewozy Regionalne.
Tekst pochodzi z dwumiesięcznika „Z Biegiem Szyn”(www.zbs.kolej.net.pl)
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024