Włoszczowa Północ zmienia się
Funkcjonalny peron,nowe przejście podziemne oraz winda, zapewniają pasażerom na stacji WłoszczowaPółnoc bardziej komfortowy dostęp do pociągów – poinformowały PKP PLK.
To wygodniejsze dojazdy m.in. do Warszawy, Katowic iKrakowa. Zwiększenie możliwości stacji to krok do budowy krótszego połączenia zKielc do stolicy – dodała spółka. Podróżni na stacji Włoszczowa Północ od 12lutego mogą korzystać z bezpiecznego przejścia od budynku dworca na peron nr 2.Osoby o ograniczonej mobilności mają do dyspozycji windę. Nowy peron wyposażonyjest w wiatę oraz ławki. Na tablicach umieszczono informacje o rozkładziejazdy. Antypoślizgowa nawierzchnia, ścieżki naprowadzające dla niedowidzącychoraz funkcjonalne oświetlenie, zapewniają bezpieczny dostęp do pociągów.
PKP PLK podały, że nowy obiekt to nie tylko wygodniejszaobsługa podróżnych, ale także nowe możliwości stacji. Po przebudowiesprawniejsza jest obsługa pociągów zatrzymujących się na stacji. Dzięki temuzwiększyła się przepustowość linii, a to pozwala na jazdę większej liczbypociągów. W ramach modernizacji stacji Włoszczowa Północ przebudowano tory isieć trakcyjną oraz wymieniono rozjazdy. Nowa nastawnia dysponująca imodernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym poprawiły bezpieczeństwoprowadzenia ruchu pociągów.
Lepsze połączenieKielce – Warszawa
PKP PLK przypominają, że uruchomienie stacji Włoszczowa Północw 2006 r. zapewniło mieszkańcom nie tylko dogodne połączenie z Kielcami iCzęstochową, ale również szybką podróż w kierunku Warszawy, Krakowa czyKatowic. Przebudowa stacji dostosowała ją do włączenia w Centralną MagistralęKolejową, dzięki planowanej łącznicy (linii nr 582) – Czarnca – Włoszczowa Płn.Łącznica, czyli połączenie posterunku odgałęźnego Czarnca ze stacją WłoszczowaPółnoc, zapewni sprawne i krótsze połączenie pomiędzy Kielcami a Warszawą iŁodzią z wykorzystaniem przejazdu przez CMK. W grudniu PLK podpisały umowę na realizację projektu, pracezaplanowano do końca 2020 r.
Szybsze podróże poCMK
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
I przy okazji PKP PLK przypominają, że przebudowa stacji Włoszczowa Płn. jest częścią szerszego projektu „Modernizacjalinii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. W ubiegłymroku PLK wybudowały również nowy posterunek odgałęźny w Pilichowicach iprzebudowały stację Olszamowice. Wartość realizowanych w 2017 r. prac na CMK to162 mln zł. W bieżącym roku zaplanowano przebudowę stacji w Idzikowicach orazstacji Opocznie Południe o nowy peron.
Jak podaje spółka inwestycje na CMK zwiększą możliwościlinii dla ruchu pasażerskiego – umożliwią przejazd większej liczby pociągów idostosują stacje do prędkości 200 km/h, a następnie 230-250 km/h. Zapewnieniesprawnej i bezpiecznej jazdy przez Centralną Magistralę Kolejową to gwarancjadobrych podróży nie tylko między głównymi miastami, Warszawą a Krakowem, Katowicami i Wrocławiem, ale teżlepsze połączenia między regionami i mniejszymi ośrodkami kraju.
„