Włoska współpraca Stadlera i AnsaldoBreda
inforail
05.02.2013 20:32
Włoska współpraca Stadlera i AnsaldoBreda
Stadler i AnsaldoBreda przekazali w Bolonii pierwszego Flirta dla włoskiego operatora Ferrovie Emilia Romagna. Współpraca szwajcarskiego i włoskiego producenta nie ogranicza się tylko do potrzeb FER. Konsorcjum razem wyprodukuje również jednostki dla kolejnego operatora – Sistemi Territoriali. Łącznie współpraca ta zaowocuje powstaniem 32 ezt-ów i dwóch szt-ów. Zamówienie ma wartość 200 milionów euro i zawiera opcję kolejnych 20 Filtrów i GTW. W ciągu najbliższych miesięcy FER ma otrzymać kolejnych 12 Filtrów. Łącznie Stadler sprzedał do Włoch już 132 jednostki, dla różnych operatorów. Pierwsze pięć pociągów (włoskie oznaczenie ETR-350) zostało zaprezentowanych pod koniec stycznia, na dworcu w Bolonii, w obecności Prezesa operatora – Vasco Errani. To pięcioczłonowe składy, nowoczesne, gwarantujące bezpieczeństwo podróżnym i załodze –chwali się producent. Normy bezpieczeństwa są zgodne z surowymi wymaganiami włoskich przepisów homologacyjnych. Wnętrze jednostek jest przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, przewozu wózków, rowerów oraz bagażu wielkogabarytowego. Pociągi są zbudowane z aluminium, dzięki czemu są lżejsze. Mogą kursować w trakcji podwójnej z prędkością maksymalną 160 km/h. Aktualnie mają homologację na trasy w regionie obsługiwanym przez Ferrovie Emilia Romagna , w najbliższych dniach zyskają dopuszczenie do ruchu na całej sieci Rete Ferroviaria Italiana.
Współpraca producentów w zakresie budowy pociągów jest ściśle określona. Stadler jest odpowiedzialny za produkcję w pierwszej fazie –inżynierię, pudła, silniki, urządzenia napędowe, wózki i kabinę motorniczego. AnsaldoBreda zajmuje się montażem końcowym składów. Także testy i rozruch pociągów przed dostawą do klienta odbywają się już we Włoszech. To zlecenie jest dla nas bardzo ważne –mówi Peter Spuhler, właściciel i dyrektor generalny Grupy Stadler Rail. To jest nasze pierwsze zlecenie, realizowane wspólnie z AnsaldoBreda. Rynek włoski jest dla nas rynkiem interesującym i istotnym –dodaje. Stadler sprzedał już ponad 130 pociągów do Włoch, dla różnych klientów. Około połowa z nich to Flirty. Oferta na rynek włoski zawiera już pełną gamę pojazdów, trzy, cztero, pięcio i sześcioczłonowych. Pociągi są eksploatowane w różnych regionach Włoch, na terenie praktycznie całego kraju. Kursują z Kalabrii i Apulii na południu, do Lombardii i Południowego Tyrolu na północy. Peter Spuhler dodaje: jestem bardzo dumny, że nasze pociągi będą eksploatowane także w Emilia Romagna.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024