Wild zapowiada 140 szybkich pociągów do obsługi CPK
Podczasprzedstawionej na Forum Ekonomicznym w Krynicy prezentacji poświęconejzałożeniom CPK Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu, akcentował, że projekt tenopiera się na trzech komponentach: pierwszy wiąże się z tworzeniem nowychmożliwości dla ruchu lotniczego w Polsce, drugi z kolejami, a trzeci – jakmówił – z impulsem miastotwórczym, jaki ma zadziałać na okolicznych terenach.
Wiceminister wskazał, że na europejskiej mapieinfrastruktury kolejowej widać wyraźną dysproporcję w infrastrukturze kolejowej- w Europie Środkowo-Wschodniej to brak infrastruktury pozwalającej na podróżez prędkościami nie tyle 300 km/h, ale 200-250 km/h.
Wild zaznaczył m.in., że jednym z pierwszych elementówrealizacji kolejowej części projektu CPK, którego założeniem jest m.in.stworzenie sieci atrakcyjnych czasowo połączeń z głównymi ośrodkami orazdoprowadzenie kolei do pozbawionych jej średnich miast, jak Jastrzębie-Zdrój,będzie wybudowanie nowej trasy „rozsądnie dużych prędkości” na poziomie 250km/h, która połączy Warszawę i Łódź.
„Ponieważ zgodnie zdanymi PwC ok. 2050 r. 80 proc. transportu będzie wykonywane za pomocą środków,które obecnie jeszcze nie istnieją, regulacyjna otwartość tego regionu na noweśrodki transportu umożliwia stworzenie bardzo korzystnych warunków dozastosowania nowych technologii związanych z poruszaniem się już w organizmiemiejskim” – wyjaśnił Wild.
Wiceminister podał, że do obsługi CPK potrzebnych będzieokoło 140 szybkich pociągów. Wszystkie mająbyć oczywiście fabrycznie nowe i opracowane od podstaw z udziałem polskichproducentów, najlepiej zapewne narodowych. Wszystkie mają być też przystosowanedo kursowania z prędkością do 250 km/h. Przypomnijmy, że obecnie najszybsze pociągijakimi dysponuje PKP Intercity poruszają się na krótkim odcinku 200 km/h.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Centralny Port Komunikacyjny ma być usytuowany między Łodziąa Warszawą, na jego lokalizację wskazywano Stanisławów w gminie Baranów, kołoGrodziska Mazowieckiego.
„