Wild: CPK potrzebuje silnego narodowego przewoźnika

RealizacjaCentralnego Portu Komunikacyjnego wpłynie korzystnie na rozwój wielu branż -m.in. budowlanej, B+R i finansowej – ocenia pełnomocnik rządu ds. CPK MikołajWild. Jego zdaniem zmiany obejmą też LOT, PAŻP, PKP PLK i PKP Intercity.
CPK potrzebuje silnego narodowego przewoźnika. „Bardzoważną rolę odegra też przewoźnik kolejowy. Przewoźnik, który będzie w staniewykorzystać potencjał sieci kolejowej, ma niepowtarzalną szansę zdobyciaprzewagi konkurencyjnej. Dzięki CPK będzie miał szansę wyprzedzić konkurencję iugruntować swoją pozycję na europejskim rynku” – powiedział Wild.
Zaznaczył jednocześnie, że to wymaga inwestycji w tabor,który nie tylko może poruszać się z prędkością nawet 250 km/h, ale takżezaoferować pasażerom odprawę bagażową w pociągu. Równocześnie firmy logistycznemogą mieć nowy rodzaj usługi – dostarczanie przesyłek z CPK do największychmiast w Polsce w czasie nieporównanie krótszym niż za pomocą komunikacjidrogowej. Jak wskazał, PKP Intercity będzie musiało uruchomić np. nową siatkępołączeń.
„Jeśli chodzi o firmy logistyczne, to te, które chcąwygrać, muszą przygotować się do stworzenia i zarządzania takimi systemamidystrybucji, które w najlepszy sposób wykorzystają powstanie jednegomultimodalnego +centrum+ zapewniającego możliwość integracji ruchu lotniczego,kolejowego i drogowego w jednym miejscu oraz możliwość transportu kolejowego wczasie do 2,5 godziny do największych miast Polski” – wyjaśnił.
Zdaniem Wilda także PKP PLK muszą być gotowe do zarządzaniasystemem, w którym większość kolejowego ruchu dalekobieżnego przechodzić będzieprzez CPK.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Taki system musi być niezawodny. Spółka PLK musizostać wyposażona w narzędzia do jeszcze sprawniejszego zarządzania ruchemkolejowym” – dodał.
„