Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wiemy kto zapyta pasażerów PKP Intercity o push&pulle

inforail
18.10.2021 09:45
PKP Intercity rozstrzygnęły przetarg na Badanie potrzeb kluczowych grup pasażerów - tabor push-pull.

Przewoźnik wybrał ofertę złożoną przez Danae sp. z o. o.

W przetargu wystartowało trzech oferentów, a przetarg był dwuetapowy.

Push Pull
Push Pull

Przypomnijmy, że spółka chce poznać oczekiwania pasażerów co do nowego taboru. W tym celu kolejowy przewoźnik chce zlecić przeprowadzenie badania marketingowego, które ma doprecyzować wytyczne dla producenta nowego taboru typu push-pull poprzez stworzenie listy kluczowych dla pasażerów elementów wyposażenia i udogodnień oraz wypracowanie wskazówek dotyczących organizacji przestrzeni w oparciu o informacje o potrzebach potencjalnych i przyszłych klientów.

WIEDZA TO PODSTAWA

Jak wyjaśnia PKP Intecity, projekt ten ma być pierwszym krokiem do budowania kompleksowej wiedzy o grupach klientów PKP Intercity i ich oczekiwaniach. Przewoźnik zakłada, że sukcesywna realizacja projektów badawczych, opartych na spójnej metodologii, dotyczących konkretnych segmentów połączeń i produktów umożliwi finalnie dogłębne poznanie pasażerów. Celem jest projektowanie pozytywnych doświadczeń pasażerów w oparciu o kluczowe punkty ścieżki pasażera kolejowego. W 2020 roku, w oparciu o badania jakościowe, zdiagnozowane zostały „punkty bólu”, w zakresie których konieczne jest wprowadzenie zmian w organizacji i obsłudze pasażerów, tak, aby spółka mogła budować satysfakcję i lojalność swoich klientów.

CO CHCE WIEDZIEĆ PKP IC?

Badanie powinno uwzględniać obszary oczekiwań pasażerów w odniesieniu do podróży pociągiem od momentu wejścia na pokład do momentu opuszczenia pociągu. Zamawiający zakłada realizację projektu badawczego obejmującego badania jakościowe i ilościowe skomponowane w taki sposób, by zmaksymalizować zakres pozyskanych danych poprzez rekrutację wyczerpującej liczby kluczowych grup pasażerów oraz ujęcie w wywiadach i kwestionariuszach szerokiego zakresu istotnych dla pasażerów elementów tworzących doświadczenie z podróży pasażerów kolejowych.

PKP Intercity określiło jakie mogą być przykładowe pytania badawcze:

  • Co zwiększa komfort i bezpieczeństwo wejścia do wagonu?
  • Jaka jest optymalna lokalizacja / ustawienie i wielkość siedzeń oraz odstępy między fotelami?
  • Czy dla osób dojeżdżających na co dzień pociągami do pracy/szkoły ustawienie foteli twarzą do innych pasażerów (jak w metrze / pociągach podmiejskich) jest dobrym/akceptowalnym rozwiązaniem? Czy wolą podróżować w przedziałach czy w wagonach bezprzedziałowych?
  • Czy w zakresie podróżowania pociągami potrzeby kobiet i mężczyzn różnią się od siebie?
  • Jak najlepiej zorganizować miejsce na bagaż? W przypadku małych bagaży czy optymalne jest miejsce nad głową czy pod fotelem? W jaki wygodny i bezpieczny sposób można przewozić duży bagaż w tego typu pociągach? Jak zabezpieczyć bagaże przed kradzieżą?
  • W jaki sposób poprzez zaprojektowanie wnętrza pociągu można zwiększyć poczucie bezpieczeństwa pasażerów? Czy pasażerowie oczekują instalowanie przycisków bezpieczeństwa w pociągu umożliwiających powiadomienie personelu pokładowego o sytuacji zagrażającej pasażerom? Czy standardem powinien być monitoring?
  • Czy osoby podróżujące na dłuższych odcinkach z rodziną / rowerem oczekują przestrzeni wydzielonej? Np. część dla dzieci ze stolikami, przestrzenią do zabawy oraz miejscem dla obserwujących rodziców? Czy rowerzysta oczekuje miejsca siedzącego blisko swojego roweru?
  • Jak powinna być zorganizowana przestrzeń w pociągu w przypadku podróży z wózkiem dziecięcym lub z wózkiem inwalidzkim? Co ułatwia dotarcia do przydzielonego miejsca?
  • Czy w zakresie usługi gastronomicznej, w tego typu pociągach, maszyna vendingowa jest wystarczająca dla wszystkich grup czy wskazana jest realizacja usługi sprzedaży przekąsek i napojów przez pracownika z wózkiem?
  • Jak należy zorganizować podróż z psem (zwierzęciem), aby była ona komfortowa dla właściciela zwierzęcia oraz dla innych pasażerów?
  • Czy przestrzeń vip (strefa ciszy, indywidualna zamknięta przestrzeń itp.), dostępne za wyższą opłatą, stanowi atrakcyjną ofertę dla potencjalnych klientów pociągów typu push-pull?