Wiemy, kto chce wykonać rewizje wagonów PKP Intercity
inforail
12.01.2012 18:52
Wiemy, kto chce wykonać rewizje wagonów PKP Intercity
W czwartek 12 stycznia o 9.30 zostały otwarte koperty z ofertami na naprawy rewizyjne 748 wagonów. W przetargu wzięło udział 5 podmiotów. Komisja przetargowa sprawdzi dokumenty pod względem formalnym. Głównym kryterium wyboru wykonawcy usługi jest cena brutto. Wynik przetargu PKP Intercity ogłosi w ciągu dwóch tygodni.
Przedmiotem rozpisanego przetargu było wykonanie napraw okresowych 748 wagonów osobowych na czwartym poziomie utrzymania taboru kolejowego. Naprawa okresowa na tym poziomie oznacza przegląd, naprawę lub wymianę elementów i podzespołów wagonów oraz sprawdzenie prawidłowego działania wszystkich jego instalacji i systemów.
Zamówienie zostało podzielone na 41 zadań. Wśród wytypowanych do naprawy wagonów znajdują się wagony przedziałowe, bezprzedziałowe klasy 1 i 2, wagony sypialne, kuszetki oraz wagony gastronomiczne –barowe i restauracyjne.
W przetargu wzięło udział 5 firm: H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Spółka Z o.o., Newag S.A., Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Oleśnicy S.A., Tabor Szynowy Opole S.A., Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Holding SA.
Przedmiotem rozpisanego przetargu było wykonanie napraw okresowych 748 wagonów osobowych na czwartym poziomie utrzymania taboru kolejowego. Naprawa okresowa na tym poziomie oznacza przegląd, naprawę lub wymianę elementów i podzespołów wagonów oraz sprawdzenie prawidłowego działania wszystkich jego instalacji i systemów.
Zamówienie zostało podzielone na 41 zadań. Wśród wytypowanych do naprawy wagonów znajdują się wagony przedziałowe, bezprzedziałowe klasy 1 i 2, wagony sypialne, kuszetki oraz wagony gastronomiczne –barowe i restauracyjne.
W przetargu wzięło udział 5 firm: H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Spółka Z o.o., Newag S.A., Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Oleśnicy S.A., Tabor Szynowy Opole S.A., Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Holding SA.
Na realizację zamówienia będzie 18 miesięcy od momentu podpisania umowy. Inwestycja ma być sfinansowana w 100% ze środków własnych PKP Intercity.
Obecne postępowanie jest drugim, dotyczącym naprawy rewizyjnej 748 wagonów. W trakcie pierwszego, które zakończyło się 22 listopada nie udało się wyłonić podmiotu mogącego zrealizować zmówienie. Jednak już 26 listopada rozpisany został nowy przetarg z terminem składania wniosków do 29 grudnia. Koperty z ofertami zostały otwarte 12 stycznia o godzinie 9.30.
Obecne postępowanie jest drugim, dotyczącym naprawy rewizyjnej 748 wagonów. W trakcie pierwszego, które zakończyło się 22 listopada nie udało się wyłonić podmiotu mogącego zrealizować zmówienie. Jednak już 26 listopada rozpisany został nowy przetarg z terminem składania wniosków do 29 grudnia. Koperty z ofertami zostały otwarte 12 stycznia o godzinie 9.30.
W 2012 roku PKP Intercity zaplanowało naprawy rewizyjne ponad 1000 wagonów. Docelowo pod koniec br. w użyciu ma funkcjonować 1700 wagonów. Na początku stycznia Intercity ogłosiło również przetarg na wykonanie w 2012 roku obsługi technicznej 45 lokomotyw elektrycznych typu 4E/303E (serii EU/EP07) na czwartym poziomie utrzymania. Zamówienie podzielone jest na siedem części. Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty to: cena (80 proc.) oraz termin gwarancji (20 proc.). Przewoźnik przyjmuje oferty do 17 stycznia br.
Ponadto PKP Intercity prowadzi dwa postępowania przetargowe zakładające zakup 30 nowych piętrowych wagonów do obsługi ruchu pasażerskiego na linii Warszawa – Łódź oraz modernizację 68 wagonów, które w przyszłości obsługiwać będą trasę ze Szczecina do Przemyśla. PKP Intercity planuje sfinansowanie inwestycji środkami pochodzącymi z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, kredytów bankowych oraz ze środków własnych.
Ponadto PKP Intercity prowadzi dwa postępowania przetargowe zakładające zakup 30 nowych piętrowych wagonów do obsługi ruchu pasażerskiego na linii Warszawa – Łódź oraz modernizację 68 wagonów, które w przyszłości obsługiwać będą trasę ze Szczecina do Przemyśla. PKP Intercity planuje sfinansowanie inwestycji środkami pochodzącymi z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, kredytów bankowych oraz ze środków własnych.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024