Wiemy jak będzie wyglądał dworzec Łódź Fabryczna

inforail
05.05.2014 10:39

PKP PLK zaprezentowały wizualizacje nowego dworca Łódź Fabryczna. 44 tys. m kw. powierzchni użytkowej, z czego 4 tys. zajmą kawiarnie, sklepy czy restauracje. Będą też oczywiście kasy biletowe, tuż przy wejściach do budynku. Sam dworzec ma stać się kluczową częścią nowego systemu komunikacyjnego miasta. Pasażerowie bezpośrednio z dworca będą mogli przesiąść się do miejskich autobusów i tramwajów, do autobusów podmiejskich oraz samochodów, które będzie można zostawić na trzykondygnacyjnym podziemnym parkingu, z około 960 miejscami parkingowymi. Będą również specjalne miejsca na rowery. Pod ziemią, 8 metrów poniżej poziomu ulic znajdować się będą stanowiska dla autobusów podmiejskich i dalekobieżnych. Dworzec będzie podziemny. Hala dworcowa znajdzie się 16,5 metra pod ziemią, obejmie cztery perony i osiem torów. Projekt zakłada również budowę tuneli wybiegających w stronę wschodnią do stacji Łódź Widzew. Nowy budynek dworca będzie miał 350 metrów długości i 85 metrów szerokości. Budowa nowego dworca jest realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Miasto Łódź i PKP S.A. Inwestycja powstaje przy wsparciu Unii Europejskiej.

Tak ma wyglądać dworzec Łódź Fabryczna (źródło: PKP PLK)Tak ma wyglądać dworzec Łódź Fabryczna (źródło: PKP PLK)Tak ma wyglądać dworzec Łódź Fabryczna (źródło: PKP PLK)Tak ma wyglądać dworzec Łódź Fabryczna (źródło: PKP PLK)Tak ma wyglądać dworzec Łódź Fabryczna (źródło: PKP PLK)