Wielosystemowe Griffiny w PKP Intercity?

inforail
03.03.2021 13:45

Jedna oferta w przetargu PKP Intercity na dostawę 10 lokomotyw elektrycznych wielosystemowych o prędkości nie mniejszej niż 200 km/h wraz ze świadczeniem usług utrzymania. Złożył ją Newag.

Producent zaproponował cenę z prawem opcji: brutto 387 911 250,00 zł a bez prawa opcji: brutto 258 607 500,00 zł.

Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia: z prawem opcji brutto 429 885 000,00 zł a bez prawa opcji brutto 286 590 000,00 zł.

Oferta Newagu mieści się zatem w szacunkach.

Cena jednostkowa dostawy to brutto: 21 894 000,00 zł.

Stawka za utrzymanie to 2,64 zł brutto.

Newag proponuje także 36 miesięcy gwarancji.

Jakie lokomotywy?

Przewoźnik chce pozyskać lokomotywy przystosowane do kursowania z prędkością 200 km/h oraz z dopuszczeniem na sześć krajów: Polskę, Słowację, Czechy, Niemcy i Węgry. Zamówienie przewiduje również opcję, która dotyczy 5 dodatkowych elektrowozów. 

Wszystkie lokomotywy, podobnie jak zespoły, podzespoły i elementy wykorzystane przy ich budowie muszą być fabrycznie nowe.  

Oferty będą oceniane wg kryteriów:

Kryterium jakości – stawka za świadczenie usług utrzymania -Waga: 35

Kryterium jakości – gwarancja dla Pojazdu – Waga: 7

Kryterium jakości – maksymalna liczba zdarzeń powodujących utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 tys. km na poziomie nie większym niż 3 – Waga: 6

Kryterium jakości – współczynnik gotowości technicznej napoziomie co najmniej 95 % – Waga: 4

Kryterium jakości – współczynnik niezawodności technicznejna poziomie co najmniej 95 % – Waga: 3

Cena – Waga: 45.