Wielkopolskim Elfem do Gniezna 150 km/h
inforail
29.07.2013 09:16
Wielkopolskim Elfem do Gniezna 150 km/h
Z prędkością 150 kilometrów na godzinę mogą jechać pociągi między Poznaniem a Gnieznem. To efekt zakończonej rewitalizacji trasy, przeprowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe. W piątek po raz pierwszy z taką prędkością pojechał Elf Kolei Wielkopolskich. Pełne wykorzystanie możliwości zmodernizowanego odcinka nastąpi wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy i rozpoczęciem wykonywania przewozów na tej trasie nowymi pociągami przez samorządowego przewoźnika. W planowanym rozkładzie jazdy Koleje Wielkopolskie realizować będą zamówiony przez Samorząd Województwa rozkład jazdy kilkoma rodzajami pociągów:
pociągi kursujące z szybkością max. 130 km/h zatrzymujące się na każdej stacji,
pociągi kursujące z szybkością max. 150 km/h zatrzymujące się na trasie Gniezno –Poznań –Gniezno na stacjach Pobiedziska i Biskupice Wlkp.
Prowadzone od 2012 roku prace kosztowały około 12 mln zł. Teraz podróż między miastami skróci się o 20 minut. Jak zapowiedział w piątek na konferencji prasowej wicemarszałek województwa wielkopolskiego Wojciech Jankowiak, połączenia będą obsługiwane przez nowoczesne pociągi Elf, kupione przez samorząd województwa. Z 22 zamówionych w PESA Bydgoszcz pojazdów, 10 zostało już włączonych do regularnych przewozów pasażerskich. Jankowiak nie wykluczył, że w przyszłości między Poznaniem a Gnieznem będą kursowały pociągi przyspieszone, które nie będą zatrzymywały się na wszystkich stacjach. Pozwoli to jeszcze lepiej wykorzystać możliwości, jakie daje zmodernizowana trasa.
Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe poinformował, że przeprowadzono m.in. remont przejazdu kolejowo – drogowego w Poznaniu i wymieniono rozjazdy na stacji Pierzyska. Wszystkie przejazdy kolejowo – drogowe na tym odcinku linii wyposażono w rogatki lub sygnalizację świetlną. Prace były kontynuacją działań prowadzonych w ramach przygotowań do Euro 2012. Wówczas naprawiono m.in. nawierzchnię kolejową, wymieniono 14 rozjazdów, zamontowano samoczynną sygnalizację przejazdową na trzech przejazdach. Prace kosztowały ok. 34 mln zł. Dzięki nim pociągi mogły na tym odcinku rozwijać prędkość do 120 km/h.
Jak ważne jest kompleksowe realizowane inwestycji transportowych przez Urząd Marszałkowski szczególnie w obszarze kolejowym przekonaliśmy się po modernizacji torowiska linii Poznań –Wągrowiec. Dziś pociągi Kolei Wielkopolskich jeżdżą na tej linii z szybkością do 120 km/h –poprawiło to znacznie komfort podróżowania i skrócił się czas przejazdu. Kolejnym etapem poprawy warunków podróżowania na terenie województwa jest podwyższenie szybkości pociągów na linii Poznań – Gniezno, gdzie dotychczas pociągi jeździły z szybkością max. 120 km/h napotykając na wiele miejsc, gdzie ze względu na stan nawierzchni torowej konieczne było ograniczenie szybkości nawet do 40 km/h.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024