Wielkopolska: Ruszył remont odcinka Drzymałowo – Grodzisk Wielkopolski

inforail
03.06.2014 15:29

Pociągi jadące z prędkością 100 km/h, nowoczesne perony bez barier architektonicznych, wyższy komfort podróży oraz lepszy dostęp do aglomeracji poznańskiej –to główne cele modernizacji linii kolejowej Wolsztyn –Luboń na odcinku Drzymałowo –Grodzisk Wielkopolski. Prace ruszyły 1 czerwca 2014 r. i potrwają do 31 sierpnia 2014 r.

Drugi etap modernizacji linii kolejowej Wolsztyn –Luboń obejmuje odcinek Drzymałowo –Grodzisk. Po zakończeniu prac znacznie poprawią się parametry eksploatacyjne trasy, co umożliwi jazdę pociągów pasażerskich z prędkością 100 km/h. Zwiększy się także poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego, ponieważ w ramach inwestycji zaplanowano remont nawierzchni na 10 przejazdach kolejowo-drogowych, a na 5 instalację nowoczesnych urządzeń sygnalizacji przejazdowej. Modernizacja poprawi dojazd do aglomeracji poznańskiej, a także zmniejszy negatywny wpływ infrastruktury kolejowej na środowisko.

W ramach projektu pomiędzy Drzymałowem a Grodziskiem tor zostanie zmodernizowany na długości prawie 11 km. Przebudowany zostanie układ torowy, perony i oświetlenie na stacji Rakoniewice. Całkowicie zmodernizowane będą perony na przystankach osobowych Tłoki, Rostarzewo, Drzymałowo i Ruchocice. Natomiast w Grąblewie, pomiędzy Grodziskiem a Ptaszkowem, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudują całkowicie nowy przystanek osobowy. Nowe i zmodernizowane obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną sprawnością ruchową. 

Na czas remontu, między 1 czerwca a 31 sierpnia 2014 r. pomiędzy Grodziskiem a Wolsztynem, Koleje Wielkopolskie wprowadzą zastępczą komunikację autobusową. Informację o jej organizacji przekaże przewoźnik.

Inwestycja jest finansowana ze środków Unii Europejskiej –Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 –2013 oraz ze środków pochodzących z budżetu Państwa i PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Całkowita wartość projektu wynosi prawie 30,7 mln zł brutto. Zakończenie i rozliczenie całego zadania nastąpi w 2015 r.