Wielki przegląd klimatyzacji w PKP Intercity
inforail
10.03.2015 10:27
Wielki przegląd klimatyzacji w PKP Intercity
PKP Intercity szykują wielki przegląd klimatyzacji w swoim taborze. Dotyczy to zarówno wagonów, jak i lokomotyw. Przewoźnik ogłosił przetarg na wykonanie tych prac. Został on podzielony aż na 11 zadań. Łącznie obejmuje wykonanie przeglądu okresowego urządzeń klimatyzacji wraz ze sprawdzaniem szczelności tych urządzeń w 277 wagonach osobowych i 174 lokomotywach:
– w 35 wagonach osobowych (dla Zadania nr 1)
– w 87 wagonach osobowych (dla Zadania nr 2)
– w 38 wagonach osobowych (dla Zadania nr 3)
– w 65 wagonach osobowych (dla Zadania nr 4)
– w 8 wagonach osobowych (dla Zadania nr 5) – w 42 wagonach osobowych (dla Zadania nr 6)
– w 2 wagonach osobowych (dla Zadania nr 7)
– w 57 pojazdach trakcyjnych (dla Zadania nr 8)
– w 45 pojazdach trakcyjnych (dla Zadania nr 9)
– w 28 pojazdach trakcyjnych (dla Zadania nr 10)
– w 44 pojazdach trakcyjnych (dla Zadania nr 11)
Ponadto zamówienie obejmuje wykonanie prac dodatkowych poza stałym zakresem przeglądu okresowego urządzeń klimatyzacji. Prace te nie występują przy każdym przeglądzie i są wykonywane jedynie w razie konieczności, za zgodą zamawiającego.
W trakcie prac przeglądowych PKP Intercity chcą:
1) sprawdzić dokręcenie śrub i nakrętek oraz mocowanie zespołów,
2) sprawdzić połączenie chłodzące między zespołami,
3) sprawdzić elektryczne połączenia między urządzeniami systemu,
4) sprawdzić wartość rezystancji czujników temperatury,
5) sprawdzić nastawienie przepustnic wylotowych na kanałach powietrza przedziałów (przedziały WC, przedsionki),
6) otworzyć zawory odcinające na agregacie sprężarki, zbiorniku zapasowym oraz na manometrach,
7) sprawdzić połączenia gniazd zewnętrznych,
8) sprawdzić właściwe kierunki wirowania wentylatorów parownika i skraplacza,
9) sprawdzić ilość dostarczonego powietrza do zespołu klimatyzacji,
10) sprawdzić poziom czynnika chłodzącego w zbiorniku,
11) sprawdzić szczelność obwodów chłodzenia,
12) sprawdzić ciśnienie wyjściowe i ssania sprężarki,
13) sprawdzić pobór prądu dla poszczególnych zespołów (wentylator, ogrzewacze przedziałowe, toaletowe),
14) sprawdzić działanie zaworu elektromagnetycznego na parowniku,
15) sprawdzić szczelność układu klimatyzacji w wagonach zawierających substancję zubożającą warstwę ozonową.
Wszystkie prace powinny zakończyć się do 30 września 2015 roku.
Oferty można składać do 13 marca 2015 roku.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024