Wielki kontrakt Siemensa w Londynie!
inforail
01.07.2013 14:29
Wielki kontrakt Siemensa w Londynie!
Największy w historii Siemensa w Wielkiej Brytanii kontrakt na dostawę pociągów Desiro na kwotę 1,8 mld euro został podpisany. Firma dostarczy aż 1140 wagonów dla londyńskiego operatora kolei podmiejskich. Wartość kontraktu wynosi około 1,8 mld euro. Pierwszy z dostarczonych pojazdów zacznie wozić pasażerów w 2016 roku. Umowa poza dostawą pociągów obejmuje również budowę dwóch nowych stacji postojowych oraz świadczenie usług utrzymaniowych. To nie tylko największa w historii Siemensa umowa, jaką firma podpisała w Wielkiej Brytanii, ale i jedno z największych zleceń na dostawę pociągów Siemensa na świecie. Kontrakt będzie realizowany przez konsorcjum XLT, w którego skład wchodzą Siemens Project Ventures GmbH, Innisfree Limited oraz 3i Infrastructure plc.
Umowa zostanie realizowana w oparciu o pojazdy z najnowszej platformy Siemensa, w której stworzenie i rozwój firma zainwestowała ponad 50 mln euro. Nowe składy Desiro City przeznaczone są dla kolei podmiejskich, a także do obsługi połączeń regionalnych i międzyregionalnych w Wielkiej Brytanii. Te bardzo ekonomiczne w eksploatacji składy pozwolą na zmniejszenie całkowitego zużycia energii i infrastruktury szyn nawet o 50% w porównaniu do poprzednich modeli. Pudła pojazdu będą wykonane z aluminium. Również masa nowych wózków zostanie obniżona w porównaniu do poprzednich. Będą lżejsze o jedna trzecią. Dzięki nowemu ulepszonemu wnętrzu zwiększy się komfort podróżowania i jednocześnie przepustowość pasażerska o 25%. W zależności od potrzeb możliwe będzie dostosowanie liczby miejsc siedzących oraz odległości między nimi. Pojazdy zostaną wyposażone w stojaki rowerowe oraz dodatkową przestrzeń do transportu wózków. Maksymalna prędkość składu to 160 km/h. Pociągi zestawione z ośmiu lub dwunastu wagonów wyposażone będą w urządzenia pracujące w dwóch systemach zasilania: 750V prądu stałego i 25 kV prądu zmiennego, oraz w systemy sterowania pociągiem ETCS poziomu drugiego. Wagony będą posiadać automatyczne systemy klimatyzacyjno –wentylacyjne oraz nagrzewnice z czujnikami poziomu CO2. Produkcja pociągów Desiro City rozpocznie się w 2014 w fabryce Siemensa w Krefeld. Pierwsze składy ruszą na trasę w Wielkiej Brytanii w 2016 roku.
Poza dostawą taboru Siemens będzie również odpowiedzialny za jego utrzymanie oraz budowę dwóch nowych stacji postojowych w miejscowościach Hornsey i Three Bridges. Siemens od lat jest obecny na rynku kolejowym w Wielkiej Brytanii, gdzie świadczy usługi serwisowe dla dostarczonych pojazdów. Po zakończeniu realizacji nowego kontraktu po brytyjskich torach będzie jeździło blisko 3000 pojazdów szynowych dostarczonych przez Siemensa.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024