Wielka modernizacja w PKP Intercity
inforail
05.09.2012 11:09
Wielka modernizacja w PKP Intercity
PKP Intercity szykują wielką modernizację taboru. Nowoczesne wagony zapewniające wysoki komfort jazdy, już niedługo pojawią się w składach TLK, kursujących pomiędzy Szczecinem a Przemyślem. Będzie to efekt modernizacji taboru kolejowego PKP Intercity, na który właśnie ogłoszono przetarg. Dobrej jakości materiały, funkcjonalność i wygoda to kryteria, dzięki którym Spółka zaoferuje pasażerom nowy standard podróżowania. Wagony zostaną także przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz przewozu rowerów.
PKP Intercity ogłosiło przetarg na modernizację 150 pasażerskich wagonów, które będą jeździć
w składach pociągów TLK kursujących pomiędzy Szczecinem a Przemyślem. To największe zamówienie tego typu w historii Spółki. Przewoźnik szacuje, że na modernizację wyda ponad 460 mln zł brutto. Producent, który wygra przetarg, będzie miał 24 miesiące na realizację zlecenia. Środki na finansowanie projektu będą pozyskiwane z UE. W zakres zamówienia wchodzi modernizacja: 50 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 1 klasy typu 112A, 35 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 2 klasy typu XB, 8 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 2 klasy typu 136A, 45 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 2 klasy typu 111A, 10 pasażerskich wagonów kolejowych sypialnych typu WL oraz 2 pasażerskich wagonów kolejowych z miejscami do leżenia typu 134Ab.
w składach pociągów TLK kursujących pomiędzy Szczecinem a Przemyślem. To największe zamówienie tego typu w historii Spółki. Przewoźnik szacuje, że na modernizację wyda ponad 460 mln zł brutto. Producent, który wygra przetarg, będzie miał 24 miesiące na realizację zlecenia. Środki na finansowanie projektu będą pozyskiwane z UE. W zakres zamówienia wchodzi modernizacja: 50 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 1 klasy typu 112A, 35 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 2 klasy typu XB, 8 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 2 klasy typu 136A, 45 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 2 klasy typu 111A, 10 pasażerskich wagonów kolejowych sypialnych typu WL oraz 2 pasażerskich wagonów kolejowych z miejscami do leżenia typu 134Ab.
Dzięki modernizacji do dyspozycji pasażerów oddanych zostanie w sumie:
- 30 przedziałowych wagonów 1 klasy;
- 10 wagonów sypialnych, przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych;
- 43 przedziałowe wagony 2 klasy;
- 17 bezprzedziałowych wagonów 2 klasy, przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych;
- 18 bezprzedziałowych wagonów 2 klasy z przystosowaniem do przewozu rowerów;
- 20 bezprzedziałowych wagonów gastronomicznych;
- 12 pasażerskich wagonów z miejscami do leżenia (kuszetka), z czego 10 będzie przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych.
PKP Intercity zakłada dostosowanie wagonów do poruszania się z prędkością do 160 km/h. Będzie to docelowo maksymalna prędkość na zmodernizowanych liniach kolejowych E-30 (fragment Wrocław –Katowice –Kraków ) i E-59 (fragment Wrocław –Poznań –Szczecin), z jaką poruszać się będą mogły pociągi.
„Jest to już drugi projekt modernizacji wagonów, które mają kursować linią Przemyśl – Szczecin. Pierwszy z nich, modernizacja 68 wagonów, został rozstrzygnięty i już za rok na tory wjadą nowoczesne, komfortowe wagony. Dzisiaj ogłaszamy przetarg na modernizację kolejnych 150. Oba przetargi pozwolą nam docelowo obsługiwać linię z Przemyśla do Szczecina wagonami zupełnie nowej jakości. Skorzystają na tym pasażerowie z Przemyśla, Rzeszowa, Krakowa, Katowic, Opola, Wrocławia, Poznania i Szczecina. W najbliższym czasie, ogłosimy następny przetarg na zakup
10 lokomotyw spalinowych. Wartość netto inwestycji prowadzonych przez PKP IC to ponad 2,5 mld zł, połowa środków pochodzi z funduszy unijnych”- mówi Janusz Malinowski, Prezes Zarządu
PKP Intercity SA.
10 lokomotyw spalinowych. Wartość netto inwestycji prowadzonych przez PKP IC to ponad 2,5 mld zł, połowa środków pochodzi z funduszy unijnych”- mówi Janusz Malinowski, Prezes Zarządu
PKP Intercity SA.
Projekt, stanowi kontynuację realizowanej od lipca br. inwestycji pt. „Odnowa taboru PKP Intercity S.A. dla relacji Przemyśl –Szczecin”nr. POIiŚ 7.1 –50, w ramach której modernizowanych jest już
68 wagonów pasażerskich. Dzięki temu do 2015 roku relacja Przemyśl –Szczecin będzie w sposób kompleksowy obsługiwana pociągami TLK zestawionymi z wagonów całkowicie zmodernizowanych.
68 wagonów pasażerskich. Dzięki temu do 2015 roku relacja Przemyśl –Szczecin będzie w sposób kompleksowy obsługiwana pociągami TLK zestawionymi z wagonów całkowicie zmodernizowanych.
Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty stanowić będzie cena. Oferty należy składać
w terminie do dnia 24 października 2012 roku. PKP Intercity przewiduje, że cały projekt zostanie zrealizowany do 2015 roku.
w terminie do dnia 24 października 2012 roku. PKP Intercity przewiduje, że cały projekt zostanie zrealizowany do 2015 roku.
Wartość zamówienia będzie wynosić max. 374 mln zł netto (ponad 460 mln zł brutto).
Aby sfinansować projekt przewoźnik wystąpi o środkiUnii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 –2013. Tym samym projekt modernizacji 150 wagonów pasażerskich dołączy do listy projektów taborowych, dla których Intercity wykorzystuje lub stara się o środki unijne.
Aby sfinansować projekt przewoźnik wystąpi o środkiUnii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 –2013. Tym samym projekt modernizacji 150 wagonów pasażerskich dołączy do listy projektów taborowych, dla których Intercity wykorzystuje lub stara się o środki unijne.
Obecnie na liście znajdują się:
· Projekt modernizacji 68 wagonów dla trasy Przemyśl –Szczecin (w realizacji)
· Projekt zakupu 25 nowych wagonów dla trasy Wrocław –Poznań –Inowrocław –Bydgoszcz –Tczew –Gdynia (aplikacja),
· Projekt budowy centrum serwisowego dla 20 składów zespołowych Pendolino (w realizacji),
· Projekt zakupu 20 składów zespołowych Pendolino (w realizacji)
· Projekt zakupu 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych(aplikacja),
· Projekt zakupu 10 lokomotyw spalinowych liniowych (aplikacja),
· Projekt modernizacji 20 lokomotyw spalinowych manewrowych (aplikacja).
W 2011 roku spółka wykonała naprawy rewizyjne 890 wagonów oraz 59 lokomotyw, w sumie za kwotę ponad 160 mln zł. W 2012 roku PKP Intercity zaplanowało naprawy rewizyjne ponad
1000 wagonów i 150 lokomotyw. Strategia taborowa do 2014/15 roku zakłada, że docelowo przewoźnik dysponować będzie: 1700 wagonami, 300 wagonami specjalizowanymi,
200 lokomotywami do 120 km/h, 50 lokomotywami manewrowymi, 70 lokomotywami
160/200 km/h, 20 składami zespołowymi ETR610.
1000 wagonów i 150 lokomotyw. Strategia taborowa do 2014/15 roku zakłada, że docelowo przewoźnik dysponować będzie: 1700 wagonami, 300 wagonami specjalizowanymi,
200 lokomotywami do 120 km/h, 50 lokomotywami manewrowymi, 70 lokomotywami
160/200 km/h, 20 składami zespołowymi ETR610.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024