Wielka modernizacja Przewozów Regionalnych

inforail
14.01.2013 09:55
Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na wykonanie modernizacji 44 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. To jak na polskie warunki całkiem spory przetarg. Zakres zamówienia jest także dość szeroki. Obejmuje m.in. montaż przetwornic statycznych, zabudowę agregatu sprężarkowego, modernizację wózków napędowych i tocznych. Nowe będzie czoło jednostek, zgodne z obecnie stosowanym w zmodernizowanych EN57 bez drzwi zewnętrznych bezpośrednich do kabiny maszynisty. Powinno posiadać trzy projektory świetlne białe i dwa światła sygnałowe czerwone załączane indywidualnie, umożliwiające realizację znaków sygnałowych. Zmodernizowana zostanie także kabina maszynisty, w której pojawi się klimatyzacja, elektrogrzejne szyby czołowe, lepszy pulpit sterowniczy czy nowe fotele. Liftingowi poddane zostaną także przedziały WC. Będą rzecz jasna z systemem zamkniętym, jeden zostanie przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, dla których wydzielone zostaną także dwa miejsca w członie rb. Znajdą się tam dwa takie miejsca. W składach wymieniona zostanie także podłoga, ściany wewnętrzne, sufit, oświetlenie, fotele, stoliki, śmietniczki. Pojawią się stojaki na rowery, w zmodernizowanym przedziale dla osób z większym bagażem. Tu oprócz udogodnień dla rowerów nastąpi likwidacja bocznych drzwi wejściowych do przedziału, likwidacja ścianki działowej pomiędzy przedsionkiem a przedziałem, zmiana rozmieszczenia siedzeń w przedziale, wydzielenie miniprzedziału dla drużyny konduktorskiej z przeźroczystymi ściankami z siedzeniem dla 1 osoby w członie rb, stolikiem i szafką na odzież i bagaż osobisty. Klimatyzacja obejmie nie tylko kabinę maszynisty, o czym wspominaliśmy wyżej, ale także przedział pasażerski. Pojawi się także informacja pasażerska w technologii LED. Będzie też monitoring i Wi-Fi. Pociągi po remoncie kursować mają z prędkością 120 km/h. Modernizacja napędu pojazdu obejmuje zastosowanie falownika trakcyjnego, sterownika mikroprocesorowego i nowych silników asynchronicznych prądu przemiennego dostosowanych do obecnego sposobu zawieszenia silników.  
Przewozy Regionalne chcą zmodernizować kolejne ezty
W ramach zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania dodatkowych świadczeń, takich jak wykonanie makiety kabiny maszynisty w skali 1:1 wraz z całkowitym jej wyposażeniem celem akceptacji zaproponowanych rozwiązań przez Zamawiającego, sporządzenia dokumentacji technicznej, na którą składa się: dokumentacja konstrukcyjna (w odniesieniu do części/zespołów/podzespołów, których parametry konstrukcyjne w trakcie modernizacji uległy zmianie), Warunki Techniczne Wykonania (WTW) i Warunki Techniczne Odbioru po modernizacji (WTO) oraz –w odniesieniu do nowych zespołów/podzespołów/części –Dokumentacja Techniczno-Ruchowa (DTR), sporządzenia Dokumentacji Systemu Utrzymania (DSU) zgodnie z wytycznymi Zamawiającego i Urzędu Transportu Kolejowego, uzyskania i przekazania Zamawiającemu bezterminowego świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego wydanego przez Urząd Transportu Kolejowego, uzyskania wymaganych prawem i treścią umowy uzgodnień, zatwierdzeń, decyzji, świadectw, certyfikatów, atestów itp., udzielenia licencji na korzystanie z dokumentacji przekazanej Zamawiającemu oraz licencji na używanie oprogramowania zainstalowanego w zmodernizowanych pojazdach, świadczenia usług gwarancyjnych, przeprowadzenia szkoleń, dostarczenia w depozyt u Zamawiającego wybranych podzespołów na okres trwania gwarancji, dostarczenia wraz ze zmodernizowanymi ezt akcesoriów niezbędnych w codziennej eksploatacji. Szacunkowa wartość zamówienia bez VAT to 310 150 232,92 PLN.
O zamówienie mogą starać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wykonali modernizację (której zakres obejmował przynajmniej wymianę silników trakcyjnych prądu stałego na asynchroniczne) lub naprawę główną na kwotę łączną co najmniej 12 000 000,00 zł (dwanaście milionów złotych) brutto, w taborze typu elektryczny zespół trakcyjny. Potencjalny wykonawca musi również dysponować odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Wymagane jest chociażby posiadanie specjalistycznych urządzeń, takich jak: urządzenie do komputerowego testowania hamulców w ezt czy urządzenie do pomiarów nacisków kół na szynę z eliminacją tarć wewnętrznych układów odsprężynowania (tzw. waga). Oferty na wykonanie modernizacji można składać do 9 kwietnia 2013 roku. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena. Przewoźnik liczy, że zamówienie zostanie dofinansowane ze środków unijnych, w ramach Funduszu Spójności – Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko, projekt POIiŚ 7.1-46 'Modernizacja 44 elektrycznych zespołów trakcyjnych’.