Wiedeń: Remont tunelu Arlberg bliski końca

inforail
02.03.2010 14:04

Postępują prace modernizacyjne w liczącym 10 kilometrów tunelu Arlberg. Dwutorowy tunel znajduje się pomiędzy Langen (Vorarlberg) a St. Anton am Arlberg (Tyrol). Prace mają na celu wymianę tradycyjnych torów na nowoczesny tor bezpodsypkowy. Według tej technologii typowe podkłady obsypane tłuczniem zostają zastąpione przez betonowe płyty. Tor był układany z prefabrykowanych segmentów o masie 4,5 tony i wielkości 10 m². Łącznie na potrzeby tej inwestycji wykonano 3716 takich płyt. Nowe torowisko jest układane 30 cm poniżej obecnego poziomu, dzięki czemu udało się powiększyć skrajnię. Jeden z torów został już wymieniony, natomiast w drugim torze zakończono układanie ostatniej płyty. Po zakończeniu do końca 2010 roku pozostałych prac związanych z odnową sieci trakcyjnej i urządzeń srk. tunel będzie ponownie przejezdny dwutorowo. Tor bezpodsypkowy ma dać większe bezpieczeństwo eksploatacji, zmniejszyć koszty eksploatacyjne oraz wydłużyć żywotność toru. Wszystkie te czynniki mają duże znaczenie w przypadku tak newralgicznych punktów jak tunele, dlatego technologia toru bezpodsypkowego staje się coraz powszechniejsza w tego typu budowlach. Realizacja inwestycji trwała 5 lat.
Źródło: Komunikat prasowy ÖBB