TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Wiedeń: Austriackie koleje ÖBB cierpią na chroniczny brak wagonów pasażerskich
Wiedeń: Austriackie koleje ÖBB cierpią na chroniczny brak wagonów pasażerskich
inforail
20.12.2007 14:48
Wiedeń: Austriackie koleje ÖBB cierpią na chroniczny brak wagonów pasażerskich
Jak pisze węgierska gazeta Népszbadaság – austriackie koleje ÖBB cierpią na nagminny brak wagonów pasażerskich. Osobiście przyznał się do tego na kanwie wysadzenia w ubiegłym tygodniu na granicy trzystu (!) pasażerów z EC Liszt Ferenc Budapeszt – Wiedeń dyrektor ÖBB Stefan Wehinger, odpowiedzialny za przewozy pasażerskie. Przyczyna: błędna polityka oszczędności ÖBB w latach 1990 – 2003.
Przypadek był nieodosobniony, bowiem na wielu wewnętrznych liniach ÖBB zdarzyło się już, że konduktor część nadwyżki pasażerów wysadził z pociągu. Ostatnio tak stało się w Linzu i w Salzburgu. Ucząc się z tej afery, ÖBB w okresie świątecznego szczytu zagwarantuje 25.000 dodatkowych miejsc na pociągach jadących z Budapesztu do Wiednia, które od jutra nie będą już zatrzymywać się na stacjach granicznych.
W ostatnich latach ÖBB z dwumiliardowej sumy inwestycyjnej, 800 milionów euro przeznaczył na zakup 67 składów Railjet, z których każdy pomieści 420 pasażerów. Ale faktem jest również i to, że pierwsze z nich znajdą się w ruchu dopiero na początku 2008 roku, a ostanie w 2013 roku. Obecnie ÖBB dysponuje zaledwie 3100 wagonami pasażerskimi, każde z nich na 70 pasażerów. Z tego 1000 wagonów obsługuje linie dalekobieżne, przewożąc 29 milionów pasażerów (ogółem na liniach ÖBB rocznie podróżuje 196 milionów osób).
Faktem jest również, że średnia wieku wagonów pasażerskich ÖBB wynosi 29 lat, ale są między nimi i takie, które już od 40 lat są na służbie! Nic więc dziwnego, że 20% taboru pasażerskiego stale przebywa w ZNTK. Wraz z pojawieniem się nowych składów, z roku na rok mniej wagonów będzie „odpoczywać“w ZNTK. Właśnie z powyższych powodów ÖBB ostatnio obniżyło ceny miejscówek z 3,50 euro na 3 euro, dodając przy tym: są kraje, jak np. Hiszpania, gdzie w pociągach jeździć można tylko i wyłącznie za miejscówką.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024