Więcej pociągów do Szczecina dopiero po zakończeniu remontu
Po zakończeniumodernizacji linii nr 3 na odcinku Warszawa – Poznań oraz linii 351 na odcinkuPoznań – Szczecin, Spółka PKP IC rozważy przywrócenie do kursowania 3 parpociągów kategorii EIC w relacji Warszawa – Szczecin – Warszawa – poinformowałwiceminister Infrastruktury i Budownictwa Kazimierz Smoliński.
To odpowiedź na interpelację posła Piotr Misiło. Dalej Smolińskiwyjaśnił, że x uwagi na prowadzenie przez zarządcę infrastruktury PKP PolskieLinie Kolejowe prac modernizacyjnych na linii nr 3, pociągi w relacjach, wktórych zawarty jest odcinek Warszawa – Szczecin- Warszawa, zostały skierowanena trasę objazdową przez Inowrocław, Gniezno, co wydłużyło czas przejazdu napomiędzy Warszawą a Poznaniem. Przymiarka konstrukcji rozkładu jazdy wykazała,że aby umożliwić przyjazd ze Szczecina do Warszawy przed godziną 10:00, pociągmusiałby wyjeżdżać ze Szczecina w godzinach skrajnie niekorzystnych z punktuwidzenia pasażerów i nie spełniałby roli dowozu do stolicy w godzinachporannych. Stąd też, jak domyślamy się, takiego połączenia w obecnym i wprzyszłym rozkładzie jazdy nie ma.
Smoliński podkreśla, że mieszkańcy Szczecina mają możliwośćskorzystania z połączenia do Warszawy pociągiem EIC 8102/3 „Chrobry”,odjeżdżającym ze Szczecina Gł. o godz. 4:00, przyjeżdżającym do WarszawyCentralnej o godz. 10:25. W kierunku przeciwnym pociąg EIC 1803/2 „Chrobry”odjeżdża z Warszawy Centralnej o godzinie 17:00 i przyjeżdża do Szczecina Gł. ogodz. 23:23. Wiceminister zaznacza, że powyższe połączenie zostanie zachowane wzbliżonych godzinach także w rozkładzie jazdy edycji 2017/2018, któryobowiązywać będzie od 10 grudnia 2017 r.
Zatrzymywanie się pociągu EIC „Chrobry” na stosunkowo dużejliczbie stacji odpowiada okolicznym mieszkańcom – konkluduje Smoliński. Na tenproblem także zwracał uwagę w swojej interpelacji poseł Misiło.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„