Więcej pieniędzy na BiT City
inforail
16.08.2011 15:47
Więcej pieniędzy na BiT City
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego ogłosiło, że o 171,5 miliona złotych zwiększa się unijne dofinansowanie do budowy BiT City, zintegrowanego systemu transportu publicznego aglomeracji bydgosko-toruńskiej, opartego o transport kolejowy i tramwajowy. Są też zagwarantowane środki na remont linii kolejowej Bydgoszcz – Toruń. To efekt skutecznego lobbingu samorządowych władz województwa –informuje Beata Krzemińska, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego.
Potężne przedsięwzięcie inwestycyjne – którego liderem jest samorząd województwa, a partnerami samorządy Bydgoszczy, Torunia i Solca Kujawskiego – to połączenie szybkiej kolei między stolicami regionu oraz zintegrowanych systemów komunikacji publicznej w obu głównych miastach. Obejmuje budowę i modernizację infrastruktury –w tym budowę linii tramwajowej do Fordonu oraz linii kolejowej do Portu Lotniczego w Bydgoszczy, budowę torów i bezkolizyjnych przejazdów oraz platform przesiadkowych, a także rewitalizację głównego dworca kolejowego w Toruniu i budowę wiaduktu w Solcu –oraz zakupy taboru i wdrożenie zintegrowanego systemu taryfowego na terenie Bydgosko-Toruńskiego Obszaru Metropolitalnego. W wyniku ogłoszonych właśnie korekt w liście projektów kluczowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, dofinansowanie projektu, zakładane początkowo na poziomie 338,4 mln złotych, jest o 171,5 mln złotych wyższe i wynosi 509,9 mln złotych.
– Sukces związany ze zwiększeniem wsparcia pozwala spokojnie myśleć o realizacji poszczególnych części BiT City. To ważne, bo jest to największa od lat inwestycja infrastrukturalna na naszych ziemiach, do tego kompleksowa. Jej pozytywne skutki odczuje większość mieszkańców województwa –podkreśla marszałek Piotr Całbecki, który na temat zwiększenia puli subwencji rozmawiał z ministrem infrastruktury Cezarym Grabarczykiem.
Większe pieniądze dla BiT City to większe dofinansowanie dla poszczególnych podprojektów:
• dodatkowe 74 mln złotych na inwestycje w Bydgoszczy;
• dodatkowe 20 mln złotych na inwestycje w Toruniu;
• dodatkowe 77,5 mln złotych na zakup taboru i budowę wiaduktu w Solcu.
Realizacja całości inwestycji zakończy się w 2014 roku. Obecnie trwają wieloaspektowe prace projektowe oraz budowa wiaduktu w Solcu. W przyszłym roku powinna się rozpocząć budowa bydgoskiej linii tramwajowej z centrum miasta do dzielnicy Fordon.
Druga dobra wiadomość dotyczy rewitalizacji linii kolejowej nr 18 między Toruniem a Bydgoszczą. –Zabiegaliśmy o to cztery lata, prowadząc rozmowy z Ministerstwem Infrastruktury i Ministerstwem Rozwoju Regionalnego, a także z Komisją Europejską. Pomogli nam też eksperci JASPERS, europejskiej inicjatywy na rzecz wspierania projektów regionalnych. Dziś możemy powiedzieć: jest decyzja, Polskie Linie Kolejowe przeprowadzą w jak najkrótszym czasie rewitalizację tej linii. Środki na tę operację, około 200 milionów złotych, także pochodzić będą z POIiŚ –informował w lipcu gospodarz województwa. –Oznacza to, że już wkrótce będziemy jeździć z Bydgoszczy do Torunia i z Torunia do Bydgoszczy w przyzwoitym czasie.
Po ogłoszeniu zaktualizowanej listy kluczowej PO IiŚ znamy już konkretną wartość środków przeznaczonych na poprawę stanu technicznego „osiemnastki”: 203,5 mln złotych, z czego ponad połową będą środki pomocowe z Unii Europejskiej, resztę dołoży budżet państwa. znalazł się również projekt województw: pomorskiego, kujawsko-pomorskiego i warmińsko-mazurskiego, który obejmuje zakup 7 używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych i ich modernizację. Pojazdy będą eksploatowane w następujących relacjach: Gdynia-Elbląg, Gdynia-Malbork-Iława/Olsztyn oraz Gdynia-Laskowice Pomorskie/Bydgoszcz. Szerzej na ten temat piszemy tutaj.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024