Więcej nowych wagonów w PKP Intercity, decyzja na tak blisko
Rozważamyskorzystanie z opcji i zamówienie kolejnych nowych wagonów od Fabryki PojazdówSzynowych – powiedział nam Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk.
Obecnie prowadzone są analizy pod kątem naszych potrzeb.Myślę, że jesteśmy blisko podjęcia pozytywnej decyzji dotyczącej dokupieniakolejnych nowych wagonów – dodał szef przewoźnika.
Zamówienie podstawowe, na które podpisana została już umowa,obejmuje 55 wagonów. Opcja pozwoli zwiększyć liczbę nowych jednostek do 55.Pierwsze wagony z tego zamówienia będą gotowe w 2020 roku – zapowiedział szefFPS Hubert Stępniewicz.
Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia objęte sąnastępujące wagony:
1) 5 wagonów 1 klasy przedziałowych,
2) 18 wagonów 2 klasy bezprzedziałowych,
3) 18 wagonów 2 klasy przedziałowych,
4) 7 wagonów 2 klasy bezprzedziałowych, z których każdy wyposażonybędzie w osiem wieszaków na rowery,
5) 7 wagonów 2 klasy przedziałowych, z których każdyprzystosowany będzie do przewozu osób niepełnosprawnych.
W ramach zamówienia przewidziano także dostarczeniedokumentu dopuszczającego do eksploatacji typu pojazdu kolejowego na tereniekolei następujących państw: Polski, Czech, Niemiec, Austrii, Słowacji orazWęgier.
Hubert Stępniewicz przyznaje, że jest to trudne zadanie, aleFabryka Pojazdów Szynowych nie boi się wyzwań i na pewno sobie z nim poradzi.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wspomniana opcja, skorzystanie z której przez PKP Intercityjest bardzo prawdopodobne, obejmuje dostawę:
1) 2 wagonów 1 klasy przedziałowych,
2) 9 wagonów 2 klasy bezprzedziałowych;
3) 9 wagonów 2 klasy przedziałowych;
4) 3 wagonów 2 klasy bezprzedziałowych, z których każdywyposażony będzie w osiem wieszaków na rowery,
5) 3 wagonów 2 klasy przedziałowych, z których każdyprzystosowany będzie do przewozu osób niepełnosprawnych,
„