Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Widać pierwsze efekty prac na linii Szczytno – Ełk. Perony i tory

inforail
29.11.2018 12:00

Będą szybsze iwygodniejsze podróże ze Szczytna do Ełku dzięki modernizacji linii przez PKPPolskie Linie Kolejowe.

Jak podała spółka budowany jest nowy przystanek PiszWschodni. Powstają pierwsze perony dla podróżnych, które zapewnią lepsząobsługę. Wymieniane są tory. Z efektów inwestycji za 290 mln zł podróżniskorzystają w II połowie 2019 roku. Projekt realizowany jest w ramach ProgramuOperacyjnego Polska Wschodnia.

Będzie nowy przystanek Pisz Wschodni. W Bajtkowie, Białejkoło Piszu, Drygałach, Nowej Wsi Ełckiej i Piszu w miejsce starych powstająnowe perony. Zapewnią większy komfort obsługi wszystkim pasażerom. Zamontowanebędą wiaty, nowe oświetlenie, czytelna informacja pasażerska i wyraźneoznakowanie. Obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonejmożliwości poruszania się. Wykonawca ustawił już ścianki, do których będąuzupełniane kolejne elementy. Na pozostałych przystankach demontowane są stareobiekty.

Nowy przystanek Pisz Wschodni zapewni lepszy dostęp do koleimieszkańcom pobliskich osiedli. Widać już ścianki peronów, przygotowanoinstalacje energetyczne i słupy oświetleniowe.

Zaawansowane są prace na torach na ponad 100 kilometrowym odcinku linii zeSzczytna do Ełku. Przy inwestycji pracuje ciężki sprzęt. Specjalna maszynaułożyła już nowy tor na połowie odcinkaSzczytno – Pisz. Na odcinku Pisz – Ełk przygotowano teren na ponad 20 kmdługości do ułożenia toru. Montowane są kable do zapewnienia łączności.

Lepsza obsługapodróżnych w regionie

Dzięki inwestycji poprawi się dostępność kolei w regionie.Zwiększy się komfort obsługi na 4 stacjach i 14 przystankach na linii Szczytno– Ełk. Wymiana torów pozwoli na bezpieczne prowadzenie pociągów i skrócenieczasu podróży. Wartość prac to ok. 290 mln zł.

„Prace na linii kolejowej nr 219 Szczytno – Ełk”realizowane są w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. DofinansowanieUE wynosi 85%. Zakończenie inwestycji planowane jest w sierpniu 2019 r.