Wicepremier i minister infrastruktury zapowiadają przebudowę linii kolejowej
Ministerinfrastruktury Andrzej Adamczyk zapowiedział przebudowę linii kolejowej zTrzebini do Czechowic-Dziedzic. Dodał, że za 3 lata podróż koleją będzie tamznacznie szybsza. Wicepremier Beata Szydło podkreśliła, że to linia ważna dlamieszkańców.
Minister wraz z wicepremier Beatą Szydło uczestniczył wponiedziałek w Oświęcimiu w ponownym uruchomieniu komunikacji kolejowej międzytym miastem a Czechowicami-Dziedzicami (Śląskie). Połączenie zlikwidowano 3lata temu przez ówczesne władze samorządowe województwa małopolskiego.
„My tę linię przywracamy, dlatego że jest ona ważna dlamieszkańców; zarówno uczniów, studentów, jak i osób, które dojeżdżają do pracy.Przywrócenie tej linii łączy się z projektem PiS, by likwidować wykluczenia” –powiedziała Beata Szydło.
Wicepremier podkreśliła, że plany dofinansowania transportupublicznego, które zapowiedziano w tzw. nowej „piątce PiS”, umożliwiąwielu Polakom spokojny, dogodny dojazd. „Także odtwarzanie takich linii, którebyły likwidowane, a mogą w znakomity sposób przyczynić się do poprawyfunkcjonowania w wielu miejscach w Polsce, wpisuje się w ten program” – dodałaSzydło.
Zdaniem Andrzeja Adamczyka PiS „w obszarze infrastrukturywalczy z wykluczeniem komunikacyjnym”. „W obszarze kolejowym to przebudowalinii, przebudowa tego, co służy pasażerom – dworców kolejowych. (…) Walka zwykluczeniem to również przywracanie połączeń kolejowych” – mówił.
Szef resortu infrastruktury zapowiedział dalsze inwestycje wrejonie Oświęcimia. „Mamy nadzieję, że od września ruszy przebudowa liniikolejowej Trzebinia – Oświęcim, a od lipca Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. Zatrzy lata pojedziemy przebudowanym szlakiem, zdecydowanie szybciej niż dzisiaj”– zadeklarował.
Marszałek województwa małopolskiego Witold Kozłowskipoinformował, że do końca roku samorząd przeznaczy 2,5 mln zł na kursowaniepociągów miedzy Oświęcimiem a Czechowicami-Dziedzicami.
Dyrektor oddziału małopolskiego Przewozów RegionalnychAndrzej Siemiński zapowiedział, że od poniedziałku na trasie kursuje 17pociągów. W większości skomunikowane są z połączeniami do i z Krakowa Głównego.”Myślimy już nad poszerzeniem oferty od grudnia, czyli w chwili wprowadzenianowego rozkład jazdy. Oferta będzie bogatsza” – zapewnił.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wicepremier i minister wizytowali w poniedziałek budowęnowego dworca kolejowego w Oświęcimiu. „Zapowiadaliśmy, że dworzec będziemodernizowany i zostaną przywrócone połączenia, zlikwidowane przez poprzedniewładze samorządowe, m.in. przez marszałka Marka Sowę” – mówiła wicepremier.
Budowa nowego dworca już trwa. Kolej planuje zakończenieinwestycji na IV kwartał 2019 r. Jej koszt – finansowany z budżetu państwa iprzez kolej – to 16,5 mln zł.
Nowy dworzec powstaje w formule Innowacyjnego DworcaSystemowego. Będzie się składał z dwóch niezależnych kubatur, połączonychwspólnym dachem. W części zachodniej znajdą się przede wszystkim przeszklonapoczekalnia, kasy biletowe, toalety, pomieszczenie dla opiekuna z dzieckiem iposterunek Straży Ochrony Kolei. Zaplanowano tam także poczekalnię dla dzieci zkącikiem zabaw. W części wschodniej znajdą się cztery lokale usługowo-handlowe.Na zewnątrz, pod wiatą, pojawią się miejsca oczekiwania na pociąg i parkingrowerowy.
Dworzec zostanie wyposażony w gruntową pompę ciepła,wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła oraz instalację wody szarej zasilanejprzez wodę deszczową, wykorzystywanej do spłukiwania toalet i podlewania zieleni.
Kolej planuje też zagospodarowanie terenu przed dworcem.Powstanie, m.in. plac z przystankiem autobusowym oraz parking dlakilkudziesięciu samochodów.
„