Westbahn zaprezentował nowego KISS-a 3
Westbahn zaprezentował swoje nowe dwupokładowe składy KISS 3 zbudowane przez Stadlera.
Producent dostarczył pierwsze 10 zestawów, jedenasty ma zostać dostarczony za dwa tygodnie, a pozostałe przed grudniową zmianą rozkładu jazdy.
Stadler wygrał z ofertą CRRC, zdobywając kontrakt o wartości 300 mln euro w październiku 2019 r. Flota KISS-ów 3 zastąpi 17 dwupokładowych zestawów KISS poprzedniej generacji, które Westbahn sprzedał niemieckiej kolei DB w 2019 r.
Dodatkowe połączenia
Westbahn wykorzysta nowe jednostki do uruchomienia dodatkowych ośmiu połączeń dziennie między Wiedniem a Salzburgiem. Nowa flota umożliwi również przewoźnikowi wprowadzenie połączenia między Wiedniem a głównym dworcem kolejowym w Monachium po zmianie rozkładu jazdy 12 grudnia, z sześcioma kursami dziennie. Usługa będzie zapewnić przesiadkę na poiągi S-Bahn, aby pasażerowie mogli dotrzeć do lotniska w Monachium.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Masa każdego pociągu została zmniejszona o 2 tony, co oznacza, że składy obsługując połączenia Wiedeń – Salzburg zużyją o 25% mniej energii. Pociągi mają również nacisk na oś 18,5 tony, około 3,5 tony mniej niż porównywalne pociągi innych producentów. Flota jest wyposażona w ETCS poziom 2 podstawowy 3.
Pełna umowa serwisowa obejmuje natomiast zapobiegawcze i naprawcze prace konserwacyjne, a także ogólne inspekcje i przeglądy. Nowe, energooszczędne dwupoziomowe pociągi i zoptymalizowane rozwiązanie serwisowe zapewnią wysoką dostępność floty.