Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Węgry: Reforma budapeszteńskich kolei dojazdowych

inforail
14.10.2010 10:48

Jak informuje agencja HavariaPress, linie budapeszteńskich kolei dojazdowych Budapesti Helyiérdekű Vasút (BHÉV) w przyszłości otrzymają numerację, która figurować będzie na tablicy oznaczającej stację docelową. Numeracja taka już od dawna stosowana jest przez inne koleje dojazdowe i podmiejskie w Europie. Eksploatator BHÉV –stołeczne zakłady komunikacyjne Budapesti Közlekedési Vállalat w związku z tym ogłosił konkurs dla pasażerów, ażeby zgłosili swoje uwagi i propozycje. W Budapeszcie już od dawna tradycją jest numeracja linii tramwajowych, trolejbusowych i autobusowych. Komunikację podmiejską Budapesztu obsługuje 5 linii BHÉV o ogólnej długości 100 km. Do połowy ubiegłego stulecia było 15 linii, ale później część zamieniono na linie tramwajowe, a część skasowano. Nowy rząd Orbána, opierając się na uwagach i wnioskach największej i najbardziej znanej organizacji fachowej inżynierów komunikacji miejskiej i podmiejskiej VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület), już od dawna planuje zsynchronizowanie kolei podmiejskich i miejskich MÁV i BHÉV oraz stworzenie na ich bazie SKM. Między innymi na stołecznej wielkiej obwodnicy kolejowej MÁV (körvasút) oraz na niewykorzystywanych dotychczas bocznicach i łącznikowych liniach kolejowych (np. łączącej dworce Kőbánya-Kispest i Soroksár).