Węgry: MÁV w przyszłym roku sprzeda swoje elektrowozy i lokomotywy
Jak informuje służba prasowa węgierskich kolei Magyar Államvasútak (MÁV) —na wtorkowym posiedzeniu Rady Dyrektorów, zapadła decyzja o rozebraniu na dwie oddzielne części Departamentu maszynowego MÁV. Pierwsza część, która obsługuje wszystkie elektrowozy i lokomotywy, jeszcze w tym roku powinna zupełnie usamodzielnić się, aby jeszcze w przyszłym roku, w trybie przyspieszonym można było ją sprzedać.
W drugiej części będą działały ZNTK oraz zakłady konserwacji sprzętu. Tak więc elektrowozy na zakup których MÁV rozpisał przetarg, kupuje już nie dla siebie. Zdaniem obserwatorów, jest to prosty trick, który znów wskazuje na tajne rozmowy między MÁV i GySEV/ROeEE w sprawie sprzedaży MÁV Cargo. Nie tylko GySEV/ROeEE ubolewa nad faktem, że ciągniki nie należą do MÁV Cargo i w związku z tym przewozy towarowe spóźniają się, bo priorytet w otrzymywaniu ciągników ma przewóz pasażerski, czyli MÁV Start S.A.
Posiadający własne, we większości najnowocześniejsze elektrowozy i lokomotywy dieslowskie GySEV/ROeEE, ponoć tylko wtedy kupi MÁV Cargo, jeżeli bez przeszkód będzie mógł przejąć także większość ciągników MÁV. A więc znów uprzywilejowanie częściowo własnej firmy, bowiem MÁV jest jednym z większościowych akcjonariuszy GySEV/ROeEE i najbardziej zdatnym na zakup MÁV Cargo.
Zdjęcia: autor