Węglówka także dla pasażerów. Pociągi pojadą szybciej

inforail
05.12.2018 07:50

Sprawniejszy iszybszy przewóz towarów Węglówką – takie będą efekty modernizacji prawie 60 kmlinii.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na dokumentacjęprojektową dla odcinka Zduńska Wola Karsznice – Dąbie nad Nerem. To kolejnyprojekt PLK przygotowywany do realizacji w przyszłej perspektywie. Inwestycjama usprawnić przewóz towarów ze Śląska do trójmiejskich portów, warta jest 450mln zł.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z Multiconsult PolskaSp. z o.o. umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla realizacji robótdla zadania pn. „Prace w ciągu C-E 65 na odcinku Zduńska Wola – Inowrocław –Tczew” LCS Zduńska Wola Karsznice wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego.Wartość umowy 10,2 mln zł netto, a realizacja prac projektowych 21 miesięcy.

Projekt obejmuje modernizację Węglówki, linii kolejowej nr131 na odcinku Zduńska Wola Karsznice – Dąbie nad Nerem (woj. łódzkie). Na 60km dwutorowej linii PLK wymienią tory oraz sieć trakcyjną i rozjazdy.Szczegółowy zakres określi dokumentacja. Projekt usprawni przewóz ładunków zeŚląska do portu w Gdyni oraz w Gdańsku. Również pasażerowie zyskają łatwiejszydostęp do kolei. Będzie komfortowa obsługa dzięki planowanej modernizacjiperonów na 5 przystankach.

– Konsekwentnie realizujemy cel, by więcej ładunkówprzewożono koleją, dlatego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują się domodernizacji Magistrali Węglowej od Zduńskiej Woli Karsznic do Tczewa.Podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie prac dla pierwszego odcinka Zduńska WolaKarsznice – Dąbie nad Nerem. Efektem inwestycji będzie szybszy przejazdwiększej liczby pociągów towarowych ze Śląska do trójmiejskich portów – mówiIreneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Węglówka także dlapasażerów

Po modernizacji trasy pomiędzy Zduńską Wolą Karsznicami aDąbiem nad Nerem pociągi pasażerskie pojadą nawet o 40 km/h szybciej niżobecnie, bo z prędkością do 140 km/h, a składy towarowe z prędkością do 120km/h. PLK przebudują perony na przystankach: Szadek, Otok, Poddębice, Kłudna iKraski. Perony będą wyższe, aby zapewnić wygodne wsiadanie i wysiadanie zpociągu. Komfort pasażerów poprawią nowe wiaty, oświetlenie, ławki, megafony itablice informacyjne. Wszystkie obiekty będą przystosowane do potrzeb osób oograniczonej możliwości poruszania się.

Szybszą i sprawniejszą podróż zapewni modernizacja 64obiektów inżynieryjnych. Poziom bezpieczeństwa zwiększy się po przebudowie 44przejazdów kolejowo drogowych. Lepsze prowadzenie ruchu oraz wpływ nabezpieczeństwo pociągów zapewni modernizacja urządzeń sterowania ruchemkolejowym i telekomunikacji.

Prace projektowe w ramach zadania pn. „Prace w ciągu C-E 65na odcinku Zduńska Wola – Inowrocław – Tczew LCS Zduńska Wola Karsznice”zaplanowano do końca 2020 roku. Budowa przewidziana jest w latach 2021-2023 r.Inwestycja planowana jest do realizacji ze środków Funduszu Spójności dlaprojektów perspektywy 2021-2027. Jej wartość szacuje się na 450 mln zł. To jedenz czterech etapów projektu, obejmującego modernizację linii węglowej na odcinkuod Zduńskiej Woli Karsznic przez Inowrocław, Bydgoszcz do Tczewa, któryszacowany jest na 5 mld zł.