Warszawskie lotniska z cyklicznym rozkładem jazdy i nadal z Elfami
Koleje Mazowieckie wprowadzają dla pociągów lotniskowych (linia KM 9 Warszawa–Działdowo) cykliczny rozkład jazdy. Zgodnie z założeniami przewoźnika składy ze stacji Modlin od godziny 4.21 do godz. 22.21 będą odjeżdżać co godzinę, zaś do stacji Modlin pociągi lotniskowe będą docierać o tzw. pełniej godzinie pomiędzy 5.00 rano a 23.00 . Przewoźnik zastrzega jednak, że w trakcie poszczególnych organizacji zamknięciowych mogą nastąpić zmiany godzin kursowania pociągów. Będą też inne udogodnienia dla pasażerów. „W 5 pociągach lotniskowych (EN76 ELF) zamontowano kasowniki, co dla pasażerów oznacza brak konieczności kasowania/aktywowania biletów u konduktora. Każdy z pojazdów obsługujących linię lotniskową wyposażony jest w 4 kasowniki – po jednym na wagon (co drugi „pomost”) –mówi Dariusz Grajda, członek Zarządu spółki, dyrektor handlowy Kolei Mazowieckich.
Jeszcze zanim przewoźnik zaprezentował nowy rozkład jazdy, zapytaliśmy, czy ponowne otwarcie lotniska w Modlinie wpłynęło na liczbę pasażerów, korzystających z połączenia lotniskowego? „Odnotowujemy wzrost pasażerów dojeżdżających do lotniska w Modlinie rzędu kilkunastu/kilkudziesięciu osób. Wzrost ten dotyczy nie tylko pociągów lotniskowych, ale wszystkich pociągów kursujących na linii KM9. Świadczy o tym chociażby sprzedaż biletów lotniskowych”- powiedziała nam Jolanta Maliszewska z Biura Prasowego Kolei Mazowieckich. Co więcej przewoźnik dementuje plotki o możliwości wypożyczenia składów SKM Warszawa do obsługi połączenia lotniskowego. „Nie jest prawdą, że Koleje Mazowieckie chciały wypożyczyć od SKM Warszawa Elfy 27WE, z przeznaczeniem do obsługi linii lotniskowej”- mówi Jolanta Maliszewska. W kwestii taboru obsługującego linie KML1 zatem zostanie zachowany status quo. „Obecnie Koleje Mazowieckie nie posiadają dodatkowego taboru dla zwiększenia zestawień najbardziej obciążonych pociągów lotniskowych. Niemniej jednak wspólnie z ZTM Warszawa podejmujemy działania w celu jego zmniejszenia”- mówi nam Jolanta Maliszewska. „Nie planujemy też wykorzystywać pociągów uruchamianych w systemie push –pull do obsługi Lotniska Chopina, ponieważ do obsługi połączeń lotniskowych zostały zakupione ezt EN76 Elf”- dodaje.