Warszawa: Wyniki finansowe i przewozowe Grupy PKP po sześciu miesiącach 2007 roku

Dzięki podjęciu przez rząd i Ministra Transportu Jerzego Polaczka programu modernizacji infrastruktury i inwestycji w tabor wzrosła punktualność i jakość przewozów pasażerskich, dzięki temu w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2007 roku przewoźnicy Grupy PKP przewieźli ponad 111 milionów pasażerów, o ponad 1 milion pasażerów więcej niż w tym samym czasie zeszłego roku.
Więcej klientów mieli wszyscy przewoźnicy Grupy PKP. Z usług przewoźników skorzystało 111,4 mln pasażerów. W 2006 roku pociągami Grupy PKP przejechało 110,1 mln. 0,3 mln więcej klientów miały PKP Przewozy Regionalne, 0,5 mln więcej miały PKP Intercity i 0,5 mln więcej osób przewiozła PKP SKM w Trójmieście.
To już drugi rok po 1989 roku, w którym rośnie liczba pasażerów pociągów PKP w Polsce. W zeszłym roku liczba klientów wzrosła o 1,2 mln. Realizacja strategii dla transportu kojowego opracowanej przez Ministerstwo Transportu spowodowała, iż wynik finansowy netto spółek konsolidowanych Grupy PKP jest po pierwszym półroczu lepszy niż w analogicznym okresie zeszłego roku.
Lepszy wynik finansowy to efekt większych przychodów, szczególnie przewoźników pasażerskich i towarowych i lepszej kondycji finansowej większości spółek Grupy.
Swój wynik finansowy poprawiło dziesięć spółek Grupy PKP na jedenaście firm. Dziesięć spółek Grupy PKP: PKP Przewozy Regionalne, PKP Intercity, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, PKP Warszawska Kolej Dojazdowa (spółka w trakcie prywatyzacji), PKP CARGO i PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa, PKP Polskie Linie Kolejowe, PKP Energetyka, PKP S.A. i PKP Informatyka miało dodatni wynik finansowy. Stratę zanotowała jedna spółka: Telekomunikacja Kolejowa.
Zgodnie z celami postawionymi przez Ministra Transport Jerzego Polaczka Grupa PKP zamierza zamknąć 2007 rok najlepszym w historii wynikiem finansowym i przychodami większymi niż w zeszłym roku.