Warszawa Wschodnia podmiejska gotowa
inforail
13.06.2011 22:47
Warszawa Wschodnia podmiejska gotowa
9 czerwca pasażerom oddany został do użytku podmiejski dworzec Warszawa Wschodnia. Cały obiekt oraz przylegający do niego plac zostały gruntownie zmodernizowane, zyskując nową formę. Prace budowlane trwają natomiast nadal w części dalekobieżnej dworca. Zgodnie z planem mają zostać ukończone w pierwszej połowie 2012 roku.
Po modernizacji dworzec podmiejski nie stracił swojej dotychczasowej formy architektonicznej. Wymienione bądź gruntownie odrestaurowane zostały jednakże niemal wszystkie jego elementy. Prace, które rozpoczęły się latem ubiegłego roku, obejmowały m.in. wymianę stolarki okiennej, posadzek, oświetlenia, remont dachu i nową aranżację wnętrza. Cała konstrukcja została wzmocniona, wymieniono też wszelkiego rodzaju instalacje. W zmodernizowanym budynku dworcowym pasażerowie mają do dyspozycji trzy nowe kasy biletowe i punkt informacyjny –prowadzone przez Koleje Mazowieckie. Można w nich jednak kupić bilety na połączenia realizowane przez wszystkich przewoźników kolejowych. Nie zabrakło także wiadomości o rozkładzie jazdy, poczekalni i toalet. Budynek jest też przyjazny osobom niepełnosprawnym, niewidomym i poruszających się na wózkach inwalidzkich. Specjalnie dla ich potrzeb przygotowano mapy dotykowe, toalety czy kasy biletowe. Obiekt jest monitorowany, zarówno w środku jak i na zewnątrz. Przygotowana została również informacja wizualna o rozkładzie jazdy, jednak zostanie ona uruchomiona w ramach jednego systemu, gdy zakończona zostanie przebudowa części dalekobieżnej dworca. Cały obiekt jest klimatyzowany.
Do końca czerwca na dworcu zamontowane zostaną bankomaty, automaty z napojami i kanapkami, a działalność rozpocznie salonik prasowy. Jak informuje PAP na razie nie jest także czynny tunel prowadzący na perony bezpośrednio z hali dworca. Żeby dojść do pociągów, trzeba wyjść z budynku i skorzystać z innego przejścia podziemnego. Członek zarządu PKP SA, dyrektor rewitalizacji dworców kolejowych Jacek Prześluga tłumaczył PAP, że 'ponieważ do Euro nie zostaną wyremontowane perony dworca, nie ma sensu remontować przejścia teraz, by za rok je rozwalać przy okazji dalszej części remontu’.
W najlepsze trwa natomiast gruntowny remont części dalekobieżnej dworca Warszawa Wschodnia. Na chwilę obecną zakończone zostały już prace murowe i żelbetowe. Dobiegają też końca prace nad zadaszeniem całego obiektu. Rozpoczęto montowanie elewacji, zabezpieczeń ppoż., posadzek, ścian i sufitów. Instalowane są łącza sanitarne i elektryczne, windy i wentylacja na dachu –informuje w komunikacie PKP S.A. Inżynier kontraktu Wojciech Szpotowicz ze Strabagu poinformował PAP, że jego firma chce zimą prowadzić już prace wykończeniowe wewnątrz budynku, aby przed EURO 2012 oddać dworzec do użytku. Po zakończeniu wszystkich prac powiększy się ogólnodostępna powierzchnia dworca poprzez wydzielenie zespołu centrum obsługi klienta z kasami przechowalni bagażu. We wschodnim skrzydle zlokalizowane będą obiekty gastronomiczne. Skrzydło zachodnie zawierać będzie natomiast pomieszczenia przeznaczone na funkcje usługowe. Na poziomie antresoli, zaprojektowane zostało centrum obsługi klienta VIP i powierzchnie przeznaczone na cele biurowe. Obiekt będzie w pełni dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych, z elementami ułatwiającymi orientację i poruszanie osobom niewidomym. Wykonawcą remontu dworca Warszawa Wschodnia jest firma STRABAG. Koszt prac to 31 mln zł netto. Pieniądze pochodzą z budżetu państwa oraz środków własnych PKP SA.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024