Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa: Walka z lodem na sieci trwa

inforail
14.01.2010 15:13

Pracownicy PKP Energetyka S.A. bez przerwy usuwają lód zalegający na sieci trakcyjnej. Minionej doby odkuto lód z sieci trakcyjnej na odcinku ponad 62 torokilometrów sieci trakcyjnej. Do pracy pozostało jeszcze około 90 km linii kolejowych.
PKP Energetyka S.A. wszystkimi możliwymi siłami usuwa lód z sieci trakcyjnej, uniemożliwiający przejazd pociągów elektrycznych. W sumie udrożniono już ponad 215 torokilometrów sieci trakcyjnej. Szacuje się, że w najtrudniejszych momentach oblodzonych było ponad 400 torokilometrów sieci trakcyjnej.
Do pracy, usunięcia lodu z sicie trakcyjnej, pozostało jeszcze około 90 km linii kolejowych (ponad 180 torokilometrów sieci trakcyjnej). Obecnie pracuje 15 pociągów sieciowych PKP Energetyka S.A. (około 200 osób). Prace koncentrują się na liniach:
– Częstochowa –Zawiercie –jeden tor jest całkowicie udrożniony dla pociągów elektrycznych, na drugim torze prace dobiegają końca. Cztery pociągi sieciowe nieustannie pracują nad usunięciem lodu zalegającego na pięciu kilometrach
– Częstochowa –Koniecpol –3 pociągi sieciowe pracują aby udrożnić tor pierwszy (jeszcze na 12 km linii zalega lód na sieci trakcyjnej). Gdy prace dobiegną końca rozpocznie się „odkuwanie”toru drugiego
– Częstochowa –Lubliniec –oba tory przejezdne są dla pociągów prowadzonych przez lokomotywy spalinowe
– Bukowno –Tunel –jeden tor przejezdny dla pociągów prowadzonych przez lokomotywy elektryczne, na torze drugim pracuje pięć pociągów sieciowych
– Działdoszyn –Herby –jeden tor udrożniony dla pociągów prowadzonych lokomotywami spalinowymi, na torze drugim wciąż trwa usuwanie powalonych przez śnieg drzew. Nieustannie pracują tam trzy pociągi sieciowe.
Warunki atmosferyczne uniemożliwiają prowadzenie prac w obecnym tempie. Spadająca temperatura (nawet do -15 stopni Celcjusza) znacząco utrudnia roboty pracownikom.