Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Warszawa: Wadliwe koła czy system

inforail
20.02.2006 07:31

Nawet kilkanaście pociągów dziennie trzeba wycofywać z tras. Powód? Nowoczesny system alarmuje, że mają popsute koła i zagrażają bezpieczeństwu –czytamy w Rzeczpospolitej.
Przedstawiciele zarządzających torami Polskich Linii Kolejowych i Kolei Mazowieckich próbują ustalić, dlaczego zainstalowany przez PLK automatyczny system ASDEK pokazuje, że pociągi kolejowej spółki są zepsute. Skala problemu jest ogromna. – W tej chwili na przetoczenie kół czeka około 30 naszych składów – informuje Donata Nowakowska, rzecznik Kolei Mazowieckich. To 15 proc. taboru przewoźnika.
Mazowieccy kolejarze z niedowierzaniem przyjmują wyniki pomiarów. – Często okazuje się, że koła, które ASDEK wskazał jako wadliwe, w rzeczywistości nie zagrażają bezpieczeństwu. Być może to wina niskiej temperatury. Dlatego w pobliżu automatów wystawiliśmy własne posterunki. Kiedy system informuje o usterce, nasi ludzie sprawdzają, czy rzeczywiście koła są popsute – opowiada Donata Nowakowska.
Z kolei w PLK nie chcą wierzyć w nierzetelność pomiarów. – We wtorek nasz system wskazał dziewięć popsutych składów i po sprawdzeniu okazało się, że miał rację – przekonuje Ryszard Bandosz z PLK. W przyszłym tygodniu przedstawiciele PLK, KM i producenta systemu kontrolnego sprawdzą jego działanie.