Warszawa: Umowa wieloletnia z SKM Warszawa
inforail
03.11.2008 13:56
Warszawa: Umowa wieloletnia z SKM Warszawa
Umowa o świadczenie usług przewozowych w komunikacji zbiorowej realizowanej koleją w latach 2010 –2024
Podstawowe dane:
· Okres zawarcia umowy: 15 lat (2010 –2024)
· Zaplanowane wozokilometry: 153 900 000 km (+/- 10%)
· Sumaryczna wartość umowy: 2 624 727 000 zł (brutto)
· Spółka, w celu realizacji przedmiotu Umowy, planuje zakup 13 pojazdów kolejowych –elektrycznych zespołów trakcyjnych.
· Dostawa taboru została zaplanowana na okres do końca roku 2010.
Linie obsługiwane przez pociągi Spółki
Odcinek Lotnisko –Warszawa Wschodnia obsługiwany przez dwie linie szybkiej kolei miejskiej, dalej rozdzielających się na odnogi do Sulejówka Miłosnej i Legionowa, zgodnie z poniższym schematem:
1. Warszawa Lotnisko (S1+S3)
2. Warszawa Służewiec (S1+S3)
3. Warszawa Żwirki i Wigury (S1+S3)
4. Warszawa Rakowiec (S1+S3)
5. Warszawa Aleje Jerozolimskie (S1+S3)
6. Warszawa Zachodnia (S1+S3)
7. Warszawa Ochota (S1+S3)
8. Warszawa Śródmieście (S1+S3)
9. Warszawa Powiśle (S1+S3)
10. Warszawa Stadion (S1+S3)
11. Warszawa Wschodnia (S1+S3)
12. Warszawa Rembertów (S1) Warszawa Praga (S3)
13. Warszawa Wesoła (S1) Warszawa Toruńska (S3)
14. Warszawa Wola Grzybowska (S1) Warszawa Żerań (S3)
15. Sulejówek (S1) Warszawa Płudy (S3)
16. Sulejówek Miłosna (S1) Warszawa Choszczówka (S3)
17. Legionowo (S3)
Podstawowe cechy użytkowe taboru
Obie linie S1 i S3 będą obsługiwane przez elektryczne zespoły trakcyjne (ezt) o parametrach dostosowanych do obsługi linii aglomeracyjnych.
Wymagane parametry konstrukcyjne pojazdów:
– prędkość maksymalna: min. 130 km/h;
– przyspieszenie (0-40 km/h): min. 0,85 m/s2</sup>;
– możliwość jazdy w trakcji wielokrotnej oraz szybkiego złączania / rozłączania składów;
– na obu ścianach bocznych pojazdu drzwi pasażerskie, których suma szerokości stanowi min. 17 % długości całkowitej przedziału pasażerskiego zespołu, rozmieszczone możliwie równomiernie na długości pojazdu
– szerokość drzwi w świetle: min. 1 300 mm;
– bez toalet;
– układ wnętrza jednoprzestrzenny, rozmieszczenie siedzeń w części pomiędzy skrajnymi drzwiami jednego wagonu oparciami wzdłuż ścian bocznych, tyłem do okien, a w częściach pozostałych oparcia poprzecznie do ścian bocznych;
– standard wykończenia odpowiadający współczesnym wymogom dla pojazdów miejskiej komunikacji zbiorowej.
Założenia eksploatacyjne *)
|
Linia
|
Linia
|
Linia
|
|
odc. rozłączny
|
odc. rozłączny
|
odc. wspólny
|
Parametr
|
S1
W-wa Wsch –Sul. Miłosna |
S3
W-wa Wsch – Legionowo |
S1 + S3
Lotnisko –W‑wa Wsch. |
długość
|
17,5 km
|
21 km
|
17 km
|
czas jazdy
|
40 min
|
40 min
|
30 min
|
częstotliwość
6.00 –19.00
4.00 –6.00 i 19.00 –0.00
|
co 30 min
co 60 min
|
co 30 min
co 60 min
|
co 15 min
co 30 min
|
ilość pojazdów
|
5 + 1
|
5 + 2
|
(10 + 3)
|
postoje na stacjach krańcowych
|
umożliwiające zachowanie taktu na wspólnym odcinku
|
||
* wielkości dotyczące długości trasy i czasu przejazdu przyjęto z opracowania SKM sp. z o.o. z 25.07.2007 (odcinek Lotnisko – W-wa Wsch.) i rozkładu jazdy Kolei Mazowieckich (przed rozpoczęciem modernizacji linii Warszawa –Gdańsk), wielkości oraz wynikająca z nich częstotliwość kursowania mogą się zmienić w przypadku uzgodnienia tras zastępczych
|
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024