Warszawa: Tańsze bilety za spóźnione pociągi
inforail
25.02.2006 16:59
Warszawa: Tańsze bilety za spóźnione pociągi
Kolejowe bilety miesięczne w marcu będą o 10 proc. tańsze. To rekompensata za spóźnione i zatłoczone pociągi podmiejskie w lutym. W tym miesiącu pasażerowie warszawskich kolei podmiejskich przeżywali istną gehennę. Pociągi często spóźniały się albo miały mniej niż zwykle wagonów, więc panował w nich straszny tłok. Powodem był zły stan kół. Specjalne czujniki zamontowane w torach wskazywały, że skład nie nadaje się do jazdy. Podejrzewano nawet, że instalacja ta jest zbyt wyczulona i odsyła na bocznice sprawne wagony. Jednak wczoraj kolejowa komisja orzekła, że czujniki działają dobrze, a koła wagonów są rzeczywiście złe. Najczęściej mają maleńkie pęknięcia albo robią się jajowate. Komisja nie ustaliła jednak, co jest przyczyną tych odkształceń. Okazało się nawet, że trzeba było wycofać z ruchu skład, który właśnie został wyremontowany. Każde wykrycie uszkodzenia skutkowało tym, że pociąg zjeżdżał z trasy albo wlókł się 20 km/h, by nie doszło np. do wykolejenia. Najbardziej cierpieli pasażerowie linii z Sochaczewa i Siedlec. To właśnie na tych trasach są czujniki. –Przepraszamy naszych pasażerów za te utrudnienia –mówi prezes Kolei Mazowieckich Halina Sekita. –Jest nam bardzo przykro. Jako rekompensatę podróżni dostaną tańsze o 10 proc. bilety okresowe. I tak np. za bilet miesięczny normalny do Mińska zamiast 176,30 zł zapłacimy 158,67 zł. Okazało się, że sytuacja na Mazowszu jest dramatyczna. W naszym województwie od 1 do 20 lutego czujniki zdyskwalifikowały 108 pociągów. W całym kraju w tym samym czasie –cztery razy więcej. Mazowsze ma po prostu najgorsze wagony. Najlepszym wyjściem byłoby kupno nowych pociągów, bo średnia wieku obecnie eksploatowanych wynosi ok. 18 lat. Ale koleje nie mają na to pieniędzy, chcą jednak jak najszybciej doprowadzić tabor do porządku. Dlatego wzmocniono nadzór nad pracownikami, którzy odprawiają składy do jazdy. Koła w wagonach są przetaczane, by były gładkie. Mają być kupione lepsze maszyny do szlifowania kół. Halina Sekita i Zbigniew Zarychta z Polskich Linii Kolejowych (to własnością PLK są czujniki) zapewniają, że pasażerowie mogą czuć się bezpieczni. –Nasze urządzenia wykryją najdrobniejszą usterkę.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024