TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Warszawa: Przewodniczący KKZZ wysyła sprostowanie do artykułu Faktu
Warszawa: Przewodniczący KKZZ wysyła sprostowanie do artykułu Faktu
inforail
14.12.2007 13:39
Warszawa: Przewodniczący KKZZ wysyła sprostowanie do artykułu Faktu
Z ogromnym zdziwieniem przyjąłem artykuł „Zatrzymamy pociągi na święta”, który ukazał się w gazecie Fakt 12 grudnia br. Z ww. publikacji wynika, że związki zawodowe działające w Grupie PKP (w tekście mowa o organizacjach zrzeszających maszynistów, konduktorów i dyżurnych ruchu, którym przewodniczę w ramach Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych ) zapowiedziały strajk generalny na 22 grudnia 2007. Nie chcę zgadywać, skąd autor artykułu – Pan Tomasz Czukiewski – pozyskał informacje na temat terminu protestu przed świętami. W tekście nieśmiało sugeruje, że ode mnie, co jest całkowitą nieprawdą. Kolejowa Konfederacja Kolejowych Związków Zawodowych nie podjęła żadnej decyzji w tej sprawie, co więcej – nawet nie planuje akcji strajkowej w okresie przedświątecznym. Trwa dialog społeczny z pracodawcami, który –mamy nadzieję – doprowadzi do kompromisu. Nie ułatwiają go goniący za sensacją dziennikarze. W moim przekonaniu autor nie zadał sobie trudu sprawdzenia swoich ”rewelacji”, co pozwala wątpić czy zdołał opanować fach, a zarazem wiele mówi o jego etyce zawodowej. I nie mam tu na myśli bynajmniej fatalnego błędu w doborze zdjęcia, które przedstawia inną osobę, a pod którym widnieje podpis: Leszek Miętek, przewodniczący Związku Zawodowego Maszynistów w Polsce. Niesprawdzona przez Redaktora Czukiewskiego informacja, na której oparł wzbudzającą tanią sensację publikację może mieć opłakane skutki dla przewoźników kolejowych. Jest wielce prawdopodobne, że część pasażerów zrezygnuje z podróży pociągiem w okresie przedświątecznym, co może przynieść straty finansowe spółkom PKP. Jeśli tak się stanie, można się spodziewać, że przewoźnicy wyciągną konsekwencje wobec Redakcji „Faktu”. Ponadto nadszarpnięty został wizerunek maszynistów i polskich kolejarzy. Nie pozostaje nam nic innego, jak żądać sprostowania nieprawdziwych informacji przez Autora oraz przeproszenia wszystkich tych, którym wyrządzono krzywdę szkodliwą publikacją
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024