Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Warszawa: Przetarg na wagony oprotestowała Pesa

inforail
12.10.2007 17:44
Ogłoszony przez spółkę PKP Intercity przetarg na dostawę 30 nowych wagonów oprotestowała firma Pesa Bydgoszcz S.A. Wśród naruszeń producent wymienia np.:
Niejasne określenie konieczności zapewnienia „niezbędnej ilości”materiałów i części zamiennych umożliwiające „usunięcie usterek bez opóźnień”niemożliwość przekazania Zamawiającemu oprogramowania służącego do konfiguracji i naprawy podzespołów –możliwość jedynie do diagnostyki;konieczność uwzględniania żądań Zamawiającego w zakresie zmian w budowanych wagonach bez możliwości opóźnienia realizacji umowy;zagwarantowanie przebiegu między przetaczaniem wieńców kół oraz żywotność techniczna nie odpowiadają gwarancjom producentów części i podzespołów;liczenie dni na naprawę gwarancyjną od czasu zgłoszenia mimo konieczności uczestniczenia w komisji, która w tym terminie ma ustalić m.in. sposób usunięcia uszkodzenia;nie ujęcie w sposobie liczenia ceny, a przez to stawianie wymogu nieodpłatnego wykonywania na rzecz Zamawiającego szeregu zobowiązań dodatkowych, nie wpływających na wykonanie podstawowego przedmiotu zamówienia, a w szczególności wymogów przekazania Zamawiającemu prawa do udostępniania dokumentacji technicznej innym podmiotom;wymaganie udzielenia gwarancji znacznie wydłużających gwarancje producentów w stosunku do powłoki lakierniczej, przetwornicy, klimatyzacji, układu zamkniętego WC i usprężynowienia – producenci tych urządzeń dają gwarancje nie przekraczające dwóch lat, w tej sytuacji nawet gwarancja na wagon stanowi dla wykonawcy przyjęcie ryzyka wystąpienia wady w większym zakresie niż wynika to z gwarancji producentów;wymaganie na wykonawcy zobowiązania udostępniania dokumentacji osobom trzecim oraz do modernizacji wagonów oraz przenoszenia na Zamawiającego uprawnienia do wykorzystywania dokumentacji technicznej do celów modernizacyjnych, badawczych i rozwojowych w sytuacji domagania się udzielenia tych praw nieodpłatnie;wymuszanie konieczności malowania całego pudła wagonu w przypadku jakiegokolwiek uszkodzenia wagonu w okresie gwarancji;wprowadzenie definicji wady systemowej, której wystąpienie może być stwierdzone przy ujawnieniu wad wyłącznie na jednym wagonie – wada systemowa powinna być oceniana w odniesieniu do wszystkich wagonów i wymaga sprecyzowania, że wada musi dotyczyć tego samego elementu w zespole, części lub podzespole;kary wprowadzone przez Zamawiającego liczone w każdym przypadku w procentach od wartości wagonu –są zbyt wysokie i mogą stanowić źródło wzbogacania się Zamawiającego;wprowadzenie możliwości natychmiastowego rozwiązania umowy w przypadku wystąpienia zbyt ogólnie określonej przyczyny –„udowodnionego rażącego naruszenia […] postanowień umowy” Na powyższej podstawie protestujący wniósł o zmianę SIWZ w oprotestowanym zakresie.
Źródło: Opracowane na podstawie: www.intercity.pl