Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Warszawa: Projekty Funduszu Spójności zakończone w 2008 r.

inforail
16.03.2009 13:09

W 2008 r. zostało zakończonych 6 projektów infrastrukturalnych współfinansowanych z Funduszu Spójności, w tym 3 drogowe i 3 kolejowe. Wspólnie z finansowaniem z budżetu państwa w ramach perspektywy finansowej 2004-2006 realizowanych jest 19 drogowych i 17 kolejowych projektów Funduszu Spójności. Dotychczas zakończono realizację 14 projektów. W latach 2004-2006 łączna suma środków z Funduszu Spójności przeznaczonych na modernizację i budowę dróg, autostrad i linii kolejowych wyniosła około 2,8 mld euro. Fundusz Spójności ma zasięg krajowy, dlatego pomocą finansową objęte są przede wszystkim duże inwestycje tworzące spójną sieć w zakresie ochrony środowiska i infrastruktury transportowej. Dzięki tym środkom możliwa jest budowa dróg, autostrad, modernizacja linii kolejowych.

PROJEKTY KOLEJOWE
Modernizacja linii kolejowej E-20, odcinek Mińsk Mazowiecki –Siedlce

Numer projektu: 2000/PL/16/P/PT/002

Wartość projektu (rzeczywista): 124 516 670,45 EUR
Koszty kwalifikowane: 124 595 625 EUR
Wysokość dofinansowania z Funduszu Spójności: 93 446 719 EUR
Czas realizacji: 19 IX 2000 r. – 31 XII 2008 r.

Linia kolejowa między Mińskiem Mazowieckim a Siedlcami (52 km) jest częścią szlaku kolejowego E-20 łączącego Berlin z Moskwą przez Warszawę i Mińsk.
Jego przebudowa i dostosowanie do międzynarodowych standardów ułatwi wymianę towarów i przewóz osób zarówno między Unią Europejską a Polską, jak i między Białorusią i Rosją.
W ramach projektu zrealizowano 12 kontraktów. Prace obejmowały m.in.:
– modernizację linii kolejowej E-20 na odcinkach Mińsk Mazowiecki –Mrozy oraz Mrozy – Siedlce,
– modernizację stacji kolejowej Mrozy,
– wykonanie systemu sygnalizacji wraz ze zdalnym sterowaniem,
– modernizację sieci trakcyjnej, budowę tunelu dla pieszych na stacji w Mińsku Mazowieckim,
– budowę urządzeń ochronnych dla małych zwierząt.

Modernizacja linii kolejowej E 20 na odcinku Rzepin – granica państwa

Numer projektu: 2000/PL/16/P/PT/003
Wartość projektu (rzeczywista): 24 120 838,87 EUR
Koszt kwalifikowany: 23 033 384 EUR
Wysokość dofinansowania z Funduszu Spójności: 17 275 038 EUR
Czas realizacji: 12 XII 2000 r. –31 XII 2008 r.

W ramach projektu zrealizowano 5 kontraktów. Zakres prac obejmował m.in.:
– modernizację przygranicznego odcinka linii kolejowej E-20 Rzepin –Kunowice –granica państwa o długości 15 km,
– budowę przystanku osobowego w Słubicach,
– przebudowę stacji Kunowice,
– wymianę nawierzchni na linii kolejowej,
– przebudowę samoczynnej blokady liniowej oraz urządzeń elektroenergetycznych,
– modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym,
– przebudowę sieci trakcyjnej,
– wybudowanie dwóch przejść dla zwierząt.

Pomoc Techniczna dla przygotowania projektu 'Modernizacja linii kolejowej E30/CE30 na odcinku Opole-Katowice –Kraków”

Numer projektu: 2002/PL/16/P/PA/012
Wartość projektu (rzeczywista): 3 940 000 EUR
Koszty kwalifikowane: 3 600 000 EUR
Wysokość dofinansowania Funduszu Spójności: 2 700 000 EUR
Czas realizacji: 30 XII 2002 r. – 31 XII 2008 r.

Zakres projektu obejmował m.in. opracowanie studium wykonalności (wraz z syntezą) dotyczącego modernizacji linii kolejowej E30, odcinek Opole Zachodnie –Kędzierzyn Koźle –Katowice –Kraków oraz linii kolejowej CE 30, odcinek Opole Groszowice –Pyskowice –Gliwice –Katowice Muchowiec –Mysłowice –Kraków, przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko, przygotowanie wniosków o dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej, przygotowanie dokumentacji przetargowej dla kontraktu typu „projekt i budowa”.