TransInfo Archiwum|Inforail|Infrastruktura|Warszawa: PKP PLK kolejny krok w kierunku modernizacji linii E59 Poznań – Szczecin – Świnoujście
Warszawa: PKP PLK kolejny krok w kierunku modernizacji linii E59 Poznań – Szczecin – Świnoujście
inforail
18.10.2007 15:45
Warszawa: PKP PLK kolejny krok w kierunku modernizacji linii E59 Poznań – Szczecin – Świnoujście
18 pazdziernika 2007 r. o godz. 11 w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zostanie podpisana umowa na wykonanie mapy do celów projektowych metoda fotogrametryczna dla przygotowania projektu TEN-T 2004-PL-92602-S „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Poznań – Szczecin – Świnoujscie”. Podpisywana umowa zakłada wykonanie map do celów projektowych metoda fotogrametryczna na odcinku Poznań – Szczecin – Świnoujscie. Zostaną przy tym wykonane następujące czynności:
– zdjęcia lotnicze,
– opracowanie fotogrametryczne zdjęć i sporządzenie ortofotomapy,
– kompleksowe opracowanie numerycznej mapy zasadniczej sytuacyjnowysokościowej
łącznie z nakładkami uzbrojenia podziemnego.
Mapa zostanie następnie wykorzystana do celów projektowych, a jej wcześniejsze przygotowanie pozwoli przyśpieszyć proces powstawania dokumentacji niezbędnej dla określenia zakresu modernizacji linii oraz do uzyskania pozwoleń na budowę. Produktem dodatkowym będzie numeryczny przestrzenny model terenu (DTM) dla potrzeb planowego wdrożenia systemu geoinformatycznego GIS (geograficzna informacja o terenie). Czas na wykonanie prac określono na 9 miesięcy od daty podpisania umowy tj. do czerwca 2008 roku. W trybie przetargu nieograniczonego został wyłoniony wykonawca, którym jest Konsorcjum Eurosense w składzie:
1. Eurosense Sp. z o.o. z siedziba w Nadarzynie,
2. Czerski Trade Polska Sp. z o.o. z siedziba w Warszawie.
Wartość umowy wynosi 960 000 euro (netto). Źródła finansowania: 50% TEN-T, 50% budżet państwa. Magistrala E 59 Świnoujście – Szczecin – Poznań – Wrocław – Chałupki stanowi fragment międzynarodowego ciągu transportowego z Malmoe i Ystad do Wiednia, Budapesztu i Pragi. Jest najkrótszym i najdogodniejszym połączeniem Skandynawii z Europą Środkowo-Wschodnią i Bałkanami. Modernizacja odcinka Wrocław – Poznań – Szczecin znalazła sie na liście podstawowej programu operacyjnego “Infrastruktura i środowisko”i jest przewidziana na lata 2008 – 14. Koszt modernizacji wyniesie ponad 1,5 mld euro.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024