TransInfo Archiwum|Inforail|Kontrakty|Warszawa: Pasażerowie nie chcą jeździć wlokącymi się pociągami
Warszawa: Pasażerowie nie chcą jeździć wlokącymi się pociągami
inforail
25.02.2006 16:56
Warszawa: Pasażerowie nie chcą jeździć wlokącymi się pociągami
Alarmujące dane o spadającej liczbie pasażerów w pociągach podmiejskich: są linie, na których w ciągu pięciu lat ubyła połowa podróżnych. – To z powodu fatalnego stanu torów. Pociągi wloką się 20-30 km na godz. – słyszymy w Kolejach Mazowieckich. Wkrótce pierwsze remonty za ponad 60 mln zł.
– To z powodu fatalnego stanu torów. Pociągi wloką się 20-30 km na godz. – słyszymy w Kolejach Mazowieckich. Wkrótce pierwsze remonty za ponad 60 mln zł. Pociągi jeżdżą coraz wolniej, bo w coraz gorszym stanie są tory. Nieremontowane od lat w wielu miejscach zagrażają bezpieczeństwu pasażerów. Żeby uniknąć wypadków, pociągi zwalniają często do 20-30 km na godz. Tak jest na moście przez Wisłę pod Cytadelą i dalej w stronę Legionowa, między Dworcem Wschodnim a Gocławkiem, na linii średnicowej oraz między Dworcem Wileńskim a Zielonką. W tym ostatnim miejscu doszło już do tego, że w ciągu godziny mogą przejechać najwyżej trzy składy. To o połowę mniej niż jeszcze pięć lat temu. Jak oblicza prezes Kolei Mazowieckich Halina Sekita, w tym czasie liczba podróżnych na tej trasie spadła z 37 tys. do 27 tys. dziennie. To jeszcze nic, bo na linii do Legionowa jest ich ponaddwukrotnie mniej (10 tys. zamiast 26 tys.). Paradoksalnie opłaty za korzystanie z polskich torów należą do najwyższych w Unii Europejskiej (drożej jest tylko na Słowacji). Prezes Polskich Linii Kolejowych Krzysztof Celiński przyznaje, że zaniedbania w Warszawie i okolicach są ogromne. Dlatego w tym roku zarządca torów przeznaczy na remonty w regionie stołecznym rekordową od lat kwotę ponad 60 mln zł. Wczoraj Zbigniew Zarychta z zarządu PLK powiedział 'Gazecie’, że jako pierwszy – już wiosną – ma być odnawiany 10-kilometrowy odcinek na linii do Zielonki. Tu obędzie się bez większych utrudnień w ruchu. Podobnie na Gocławku i linii otwockiej, gdzie kolej wymieni w sumie 7 km szyn. Potem jednak – ok. 15 czerwca – kolejarze biorą się za tory w tunelu linii średnicowej. Do końca września mają być ułożone od nowa między Dworcem Powiśle a Ochotą. Już bez tłucznia, za to na specjalnej macie, która wytłumi hałas i drgania. W tym przypadku pasażerowie muszą się spodziewać sporych utrudnień w ruchu. Jak nam powiedział Jerzy Michniowski z PLK, kolej zamknie oba tory jednocześnie w podmiejskiej części tunelu. Cały czas ma być przejezdna część dla pociągów dalekobieżnych. To tamtędy będą skierowane pociągi podmiejskie z Dworca Wschodniego w stronę Warki i Radomia oraz być może Szybka Kolej Miejska (trwają jeszcze na ten temat rozmowy). Pozostałe składy dotrą tylko do dworców Zachodniego i Wschodniego. Prezes Celiński zapowiada też remonty torów, po których warszawiacy podróżują do innych polskich miast. 228 mln euro kolej wyda na modernizację linii do Łodzi, do której za kilka lat pociągi dowiozą nas w 60 min (trwa już wybór wykonawców). Do 2010 r. mają być odnowione tory między Warszawą a Nasielskiem w stronę Gdańska i Olsztyna. A jeśli w tym roku uda się wykupić tereny wojskowe koło dawnego fortu Zbarż, do 2008 r. będzie przebudowana stacja Służewiec i wytyczona linia do lotniska na Okęciu. Więcej na: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/0,34862,3066591.html
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024