Warszawa: Od lipca Szybka Kolej Miejska do Pruszkowa
inforail
21.05.2006 16:02
Warszawa: Od lipca Szybka Kolej Miejska do Pruszkowa
Miała być wielkim sukcesem prezydenta Lecha Kaczyńskiego, a okazała się propagandową klapą – teraz Szybka Kolej Miejska zmienia szefa i trasę. 3 lipca będzie wycofana z linii otwockiej, gdzie wozi głównie powietrze –informuje Gazeta Wyborcza. Czy SKM wyjedzie wreszcie na prostą? Do tej pory sypał się na nią grad krytyki m.in. za to, że na trasie z Falenicy do Dworca Zachodniego w wagonach, które nadal się psują, niemal przez cały dzień jest pusto. Kontrowersje wzbudzał też przetarg na sześć pociągów – na wniosek polityków Platformy Obywatelskiej prokuratura bada okoliczności wybrania dostawcy, nowosądeckiej firmy Newag. Teraz wizerunek kolejki ma poprawić jej nowy szef. Został nim Michał Hamryszak, wcześniej m.in. był dyrektorem Zarządu Oczyszczenia Miasta. Dotychczasowy szef Jerzy Obrębski został w zarządzie spółki. – Kolejka potrzebuje rozwoju. Musi walczyć m.in. o dotacje unijne na nowy tabor. Dlatego potrzebowała dobrego menedżera. Pan Hamryszak spełnia te wymogi – mówi Paweł Przychocki, członek rady nadzorczej SKM. Głównym zadaniem nowego szefa będzie przeniesienie pociągów na nową trasę z Pruszkowa przez centrum do Rembertowa. Tam będzie nią jeździć zapewne o wiele więcej pasażerów niż teraz do Falenicy. Jest już niemal pewne, że pociągi SKM zaczną dojeżdżać do Pruszkowa 3 lipca. Na polecenie prezesa spółki PKP Polskie Linie Kolejowe Krzysztofa Celińskiego (byłego szefa Metra Warszawskiego i szefa rady nadzorczej SKM) zaczął się remont zwrotnicy w Pruszkowie. Dzięki temu kolejka będzie tam mogła bez problemu zawracać. Szczegółowy rozkład jazdy mają ustalić Polskie Linie Kolejowe, które muszą pogodzić interesy różnych przewoźników. W Zarządzie Transportu Miejskiego nie chcą jeszcze powiedzieć, jakie bilety trzeba będzie kasować w pociągach SKM poza Warszawą – od Pruszkowa do Ursusa. Najprawdopodobniej jednak takie jak w autobusach podmiejskich: jednorazowe za 4 zł i 80 gr albo 30-dniowe za 90 zł. Po zakończeniu remontu tunelu, czyli najprawdopodobniej pod koniec września, pociągi SKM wrócą na ponad dwa miesiące na trasę do Falenicy. Na stałe mają zacząć jeździć z Rembertowa do Pruszkowa dopiero od 10 grudnia. Wtedy wchodzi w życie nowy rozkład kolei w całej Europie. Zgodnie z przepisami szefowie SKM przesłali już propozycje kursów na tej trasie spółce PKP Polskie Linie Kolejowe. Szczegóły w Gazecie Stołecznej: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,3358182.html?skad=rss .
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024